Escacs a l’Escola La Jota

ESCACS A L’ESCOLA

Des del curs 2017-18, l’Escola La Jota té un projecte de col·laboració amb la Fundació Cívica Oreneta del Vallès  i Club d’Escacs de Badia del Vallès.

Escacs a l’escola és un projecte que realitza l’alumnat de P5 i 1r. Consisteix en rebre classes d’escacs un cop per setmana dins l’horari lectiu amb els/ les mestres i amb monitors/es experimentats/des de la Fundació Oreneta del Vallès. A P4 es realitzen sessions d’introducció a partir del segon trimestre.

Tanmateix, l’escola ofereix a tot l’alumnat de primària, dues estones de pati a la setmana per poder jugar a escacs. És una activitat voluntària, dinamitzada per un mestre/a de l’escola i per monitors/es de la fundació. Aquesta estona de joc facilita la pràctica dels escacs i s’aprofita per poder resoldre diferents preguntes que puguin anar sorgint per part dels infants respecte a estratègies, jugades,…

Des de l’escola, remarquem la importància de la pràctica dels escacs ja que aporta molts beneficis al  nostre alumnat. Facilita la concentració, millora la creativitat, ajuda a resoldre problemes, potencia la memòria, etc.

A les tardes, com a extraescolar,  la Fundació Cívica Oreneta del Vallès i l’escola ofereix sessions d’escacs gratuïtes cada tarda.

Compartim amb tots vosaltres un manual per aprendre de forma ràpida i fàcil el joc d’escacs.

A veure si us animeu!!!