Projecte “Els nostres llibres”

Què és el Projecte ELS NOSTRES LLIBRES?
És el projecte de socialització i reutilització de llibres de text i lectura, aprovat pel Consell Escolar, que es du a terme a l’escola des del curs 2007 – 08.

Per què ELS NOSTRES LLIBRES? Perquè els llibres de text que gestiona són els nostres llibres, els llibres dels nens i les nenes de l’escola i tots ens hem d’ocupar d’ells.

Per què es va iniciar aquest projecte? Per ajudar a les famílies en l’adquisició de llibres de text amb un cost més barat, aconseguint l’estalvi de diners per elles, perquè pensem que així contribuïm a la millora del medi ambient, estalviant paper i perquè volem continuar educant als infants per tenir cura dels materials escolars.

Qui ho fa? Aquests llibres són gestionats per la comissió ELS NOSTRES LLIBRES i custodiats pels mestres de l’escola, amb l’ajuda dels nens i nenes i de les famílies.

Com hi participen les famílies? Col·laborant quan faltin mans per a revisar els llibres, folrant-los i etiquetant-los, i educant als nens i les nenes per tenir cura dels llibres que són de tots.

Quines famílies participen? Totes les dels alumnes que estan a cursos on hi ha llibres socialitzats. Aquest projecte és progressiu i poc a poc va abastant a més alumnes.

Quins llibres reutilitzem? Els llibres de lectura, els diccionaris i els llibres de text que no tinguin activitats que s’hagin d’escriure directament.

I si es fan malbé? S’hauran de substituir. Cada família serà responsable dels llibres que fan servir els seus fills i filles. Si cal haurà de reposar els llibres perduts o malmesos. Al final de cada curs es comprovarà l’estat dels llibres i es determinaran les compres necessàries.

S’ha de pagar quota? Les famílies podran pagar una petita quota per poder fer ús dels llibres socialitzats i així es podran anar renovant els llibres que es vagin fent vells. Si la família no vol fer l’aportació de la quota haurà de comprar els seus llibres de text.