Carnaval

La festa del CARNAVAL és una festa molt viscuda i arrelada a l’escola i a la població. Tota la comunitat educativa en gaudeix i es realitzen moltes activitats de gresca de forma compartida.

Tot comença amb la preparació de les disfresses, pensant quina i com fer-la. Aquesta disfressa va sempre relacionada amb el tema del nostre projecte d’escola del curs, el Projecte “Una finestra oberta al món”. La disfressa es fa al centre amb la col·laboració de les famílies que venen i ens ajuden.

El Rei Carnestoltes ens envia les ordres o consignes que durant tota la setmana cal seguir. Els nens i nenes de sisè ens les expliquen. Amb pijama, amb mitjons de colors  o amb la cara maquillada, tota la setmana hem anat una mica esbojarrats.

Per Dijous Gras  fem una desfilada dins del centre, que mostrem i compartim amb les famílies. Cadascú es disfressa del què vol (disfressa lliure) i veiem comparses, veiem fills i pares disfressats igual … Tots molts divertits i amb moltes ganes de passar-ho bé.

Els nens i nenes de sisè ens fan el pregó. Un treball d’expressió escrita que recull idees de l’actualitat del món, de la localitat i de l’escola. Amb rimes i gresca ens llegeixen el pregó el divendres de carnaval.

El divendres en agrada fer la Rua de Carnaval. Sortim a desfilar per la població junt amb els altres centres educatius. Volem mostrar les nostres disfresses, les que hem anat fent a classe i veure com van els altres. Volem compartir amb la resta d’infants i adolescents de la població, amb les famílies, amb els comerços …. les ganes de ballar i riure. Amb la música  desfilem i ballem i una bona estona passem!!!

La imaginació, la creativitat, el treball motriu, la col·laboració, …, tot envoltat de la gresca i la disbauxa típica del carnaval.

En aquesta festa l’AMPA també és molt important, ens conviden a un petit berenar, ens ajuden en la rua, ens ajuden amb les disfresses,…

CARNAVAL 2020