Cuidem la Terra

Des de P3 fins a 6è es realitzen diferents activitats per anar treballant aspectes del projecte Cuidem la Terra (sortides, tallers,  buscar , recollir i gestionar informació, creacions plàstiques, etc.).

Una de les activitats que realitzem és la participació a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus neix d’un projecte de 3 anys que rep el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea. L’objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i arreu d’Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.

És una Setmana Europea per:

• Donar a conèixer estratègies de reducció de residus i la política de la Unió Europea i dels seus Estats membres en aquesta matèria.
  • Fomentar accions sostenibles per reduir els residus arreu d’Europa.
  • Fer públic les tasques dutes a terme pels diversos actors mitjançant exemples concrets de reducció de residus.
  • Fer canviar el comportament quotidià dels europeus (consum, producció).

CURS 2021-22: al llarg de la setmana del 20 al 28 de novembre del 2021.

Ja fa temps que a l’escola apostem per l’ús d’embolcalls que no generin residus i oferim alternatives a l’alumnat i a les seves famílies. De tota manera, hem observat que encara hi força presència de papers d’alumini i de plàstic en els embolcalls dels esmorzars. Aquest curs ens agradaria fer un seguiment a les aules sobre els embolcalls, fer un treball de conscienciació amb l’alumnat i les famílies i, posteriorment acabar amb l’ús dels embolcalls no sostenibles. Els alumnes, guiats pels mestres de la comissió responsable, seran els grans protagonistes: els encarregats d’aula faran l’observació i el seguiment del tipus d’embolcalls que porten a l’escola, faran un recull de dades el més acurat possible i el presentaran als companys i companyes per tal de reflexionar sobre el tema i buscar alternatives. L’objectiu és que tots els membres de l’escola (alumnat, mestres, monitors, personal no docent,…) utilitzin embolcalls sostenibles. Per dur a terme l’acció, que tindrà una durada de dos cursos escolars, elaborarem registres per a cada aula, farem l’estudi d’aquests i n’elaborarem les conclusions. Un cop fet això es proposaran les alternatives a través de xerrades a les aules, cartells i informació a la pàgina web de l’escola.

Diploma participació

CURS 2020-21: Aquesta edició s’ha celebrat del 21 al 29 de novembre de 2020.

L’Escola  La Jota hi ha participat. Aquest curs volem crear un espai per al reciclatge a l’escola . Aquest espai pretén ser un lloc per a reciclar i un punt d’informació accessible a tots els qui formem part de l’escola. Està previst fer un tancament parcial de la zona on hi haurà els grans contenidors de paper, altres contenidors més petits per al plàstic i el contenidor de les piles usades.

A més a més, els nens i les nenes de cada classe han treballat algun dels aspectes sobre el reciclatge, aquest curs sobre els residus invisibles.

Clica, hem fet un petit recull de les activitats realitzades.

Diploma participació

CURS 2019-20: Aquesta edició es va celebrar del 16 al 24 de novembre de 2019.

L’Escola La Jota ha rebut un Diploma d’agraïment per la participació en aquesta Setmana Europea  de la Prevenció de Residus.

La nostra tasca, d’alumnes i mestres, no s’acaba aquí. Al llarg del curs anem realitzant altres activitats per ajudar al nostre planeta Terra. Us anirem informant!