Robòtica

A l’Escola La Jota, de manera sistemàtica i des de P4 es realitzen sessions d’informàtica on també tenen cabuda la robòtica i la programació.

La robòtica i la programació:

– Fomenten la creativitat i la imaginació en els infants.

– Estimulen l’aprenentatge més visual i dinàmic. Són eines molt atractives.

– Reforcen els aprenentatges i conceptes treballats a classe, de forma vivencial, manipulativa i experimental.

– Afavoreixen la percepció espacial.

– Potencien el pensament computacional: resolució de problemes, creació d’hipòtesis, …

– Reforcen habilitats i capacitats com l’atenció, el pensament lògic,…

– Generen moments d’aprenentatge compartit, generen vincles entre companys i companyes de classe.

Robots que fem servir des d’Educació Infantil a Cicle Mitjà

Beebot i bluebot

No només fem servir aquest robots de manera manipulativa a través de diversos plànols, també a través de l’aplicació per tauletes.

Simulador del bee bot  https://scratch.mit.edu/projects/19685257/

Cubetto

Aquest joc robot ens ajuda a treballar les hipòtesis, les anticipacions i l’ orientació a l’espai.

Dash &dot

Aquest robot és ideal per treballar el pensament computacional, la presa de decisions, hipòtesis, resolució de problemes.

A través de la tauleta podem donar ordres, el robot ha de passar per un seguit d’etapes.

WeDo 2.0 a Cicle Superior

A Cicle Superior treballem la robòtica mitjançant  les capses d’aprenentatge WeD0 2.0 de Lego.

Els mestres de l’escola La Jota hem estat formats i assessorats per l’empresa ROBOTIX, amb molts anys d’experiència en el món de la robòtica i l’educació.  

Realitzem una sessió setmanal de 2 hores, on els alumnes treballen en parelles els diferents projectes del programa educatiu de WeDO 2.0 que els permet avançar en el desenvolupament del pensament matemàtic i computacional.

 L’avanç dels projectes de WeDo 2.0 es defineix mitjançant tres fases.

Fase Explorar

Els estudiants connecten amb una pregunta científica o un problema d’enginyeria, estableixen una línia d’investigació i consideren les possibles solucions.

Els passos de la fase Explorar són connectar i debatre.

Fase Crear

Els estudiants construeixen, programen i modifiquen un model LEGO. Els projectes poden ser de tres tipus: investigar, dissenyar solucions i usar models. 

Els passos de la fase Crear són construir, programar i modificar.

Fase Compartir

Els estudiants presenten i expliquen les seves solucions amb els seus models LEGO i el document que han elaborat amb les seves troballes mitjançant l’eina integrada de documentació.

Els passos de la fase Compartir són documentar i presentar.