#JOEMQUEDOACASA EDUCACIÓ INFANTIL SETMANA 10 Activitats proposades del 8 de juny al 15 de juny

PROPOSTES COMUNS:

1)PSICO REPTES

  • Atrapa la bandera

El joc consisteix en agafar qualsevol cosa que tinguem per casa (mitjons, samarretes etc..) de diferents colors que utilitzarem a mode de bandera. Col·locarem aquestes banderes a un extrem de la casa i els participants a l’altre extrem a una distància suficient per poder córrer. Un membre de la família s’encarregarà d’escollir el color que hauran d’atrapar. Guanya el primer que agafi la bandera!

  • Tirar obstacles

Per aquest joc necessitem una mitja i una pilota, una taronja o algun objecte esfèric, posem la pilota dins de la mitja  i ens la lliguem  a la cintura, tal com ho veiem a la imatge. Després hem de col·locar una sèrie d’obstacles que poden ser gots de plàstic, llaunes buides, tetrabriks etc…L’activitat consisteix en fer caure els obstacles utilitzant el moviment de la pilota. Una variant del joc  és desplaçar amb la pilota dins de la mitja una altra pilota des d’un extrem de la sala a l’altre.

2) ART I ESCOLA

Us atreviu a imitar una obra d’art? Us animem a que tots els nens i nenes d’infantil omplim d’art l’Instagram de l’escola. Com fer-ho?

a) Mirar a internet i/o llibres d’art i triar una obra ( pot ser una pintura, escultura, fotografia…). Deixeu que els nens i nenes remenin i en mirin moltes. Us deixem alguns enllaços:

https://www.museunacional.cat/ca/cataleg

https://www.museodelprado.es/coleccion

https://www.louvre.fr/en/selections

b) Recreeu l’obra com vulgueu: amb plastilina, escuradents, collage, o fotografiant els nens com els personatges de l’obra ( si n’hi ha).

c) Fotografieu l’obra i envieu-nos-les! No oblideu posar al costat una fotografia de l’obra que imiteu.  Farem una exposició ben xula a Instagram i la web. Animeu-vos! Us deixem aquí alguns exemples d’altres escoles:

3)MANUALITAT

  • Pintem sota una taula

Has provat fer un dibuix a sota d’una taula? Vinga, anima’t i un cop fet explica com t’has sentit, és més fàcil o difícil fer-ho a sota?

4)CONTE

  • L’ovelleta que va venir a sopar:

Cliqueu en el següent enllaç per veure el conte: https://youtu.be/bnYxpzdOkGE

A continuació us proposem que us engresqueu fent unes creps, us deixem tot el que necessiteu en aquest enllaç: https://drive.google.com/file/d/1io7EntEdIbApM_Dzcg3CSzPGFAuU8y0h/view?usp=sharing

5)EXPERIMENT

  • Tinta invisible
    • Material
      • Suc de llimona en un got
      • Aigua
      • Pinzell o cotó
      • Paper blanc
      • Espelma
    • Procediment:

Primer fem suc de llimona dissolt amb poca aigua en un got. Amb aquest mateix líquid dibuixarem amb un pinzell o cotó en un full blanc. Voleu saber quin dibuix o missatge hem fet? Amb molta cura haurem de passar per sota del dibuix una espelma i veure quin missatge secret hi ha.

PROPOSTES PER NIVELL:

ACTIVITATS PER P3

  • Botem al ritme del nostre nom

Retalla un full de paper en trossos iguals i escriu a cadascun d’ells una lletra del teu nom. Enganxa´ls a la paret de forma aleatòria i amb una certa distància entre cadascun d’ells. Ara separa´t una mica de la paret i llença una pilota amb les dues mans intentant que toqui totes les lletres del nom per ordre, començant per la inicial, clar. Si t’animes pots fer-ho amb el nom d’algun familiar o amics/amigues de la classe.

Si cliques el següent enllaç, trobaràs tots els noms dels teus companys/es de classe. A jugar! https://drive.google.com/file/d/11FHMHlJ7U86AGk6wC1YCzoYFvhketIxW/view

  • Quants pams faig?

Posa la mà ben oberta a sobre d’un full i ressegueix la seva silueta. Fes vàries siluetes de la teva mà. Decora-les i numera-les. Ara col·loca-les al terra de forma seqüenciada, i descobriràs quants pams fas de llarg. Fins a quin número arribes?

ACTIVITATS PER P4

  • Troba els objectes de les imatges

Aquesta setmana us proposem una activitat per agilitzar la vista i treballar l’atenció. Heu de ser ràpids i trobar els objectes de la imatge en el mínim temps possible. Entreu en aquest enllaç i trobareu diferents dibuixos amb objectes per cercar, com els dels exemples. Segur que us ho passareu molt bé!!!  https://mirameyaprenderas.wordpress.com/juegos-de-atencion/busca-busca/#jp-carousel-2214

  • Muntem la nostra botiga

Avui ens ho passarem molt bé!!! Amb coses que tingueu a casa munteu una botiga (per exemple: contes, llapis, colors, un pot de tomàquet, una patata, etc.). També podeu fer servir joguines de supermercat (menjar, estris de cuina, etc), si teniu. Demaneu als de casa que us ajudin a fer els rètols i les etiquetes amb els noms i preus dels productes. I ja ho tens. A veure qui ve a comprar! Ens agradarà veure la teva botiga. Envia’ns alguna foto!

ACTIVITATS PER P5

  • Sopa de lletres

A veure si podeu trobar les paraules de pirates i dracs dels volcans que hi ha a les coves!

  • Geometria casolana:

Us proposem confegir diferents figures geomètriques amb escuradents i plastilina. Primer les podeu fer planes, alguns exemples i uns links per inspirar-vos:

https://www.mumuchu.com/blog/figuras-geometricas-plastilina-palillos-imprimible/

https://drive.google.com/file/d/0B2zfmiBZfejUOHVzZ2plSEhTVWM/view

I després podeu provar amb volum. Costa una miqueta més però… us atreviu a provar?

 

? I recordeu…

– Teniu les activitats i propostes de l’Editorial Teide per anar fent: https://web.editorialteide.com/ca/ens-quedem-a-casa

– Podeu anar enviant als tutors de cada classe fotografies del que van fent els vostres fills/es.

– Podeu descarregar aquest document: Descarrega !

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>