La Nostra biblioteca

L‘orgull de gaudir d’una biblioteca, l’oportunitat de gaudir de la lectura

La nostra escola forma part de la xarxa de biblioteques escolars “puntedu”. Vam participar a la convocatòria 2007 per la selecció de projectes d’innovació educativa i desde llavors que seguim amb aquest gran projecte.
El títol del nostre projecte és Un pas endavant perquè descriu la realitat : la nostra Biblioteca té una tradició d’anys de funcionament i amb aquest projecte aconseguirem donar-li una nova embranzida tot adaptant-la als nous requeriments.
Volem que la nostra Biblioteca sigui un recurs potenciador del plaer pel saber i la lectura.
Això exigeix ordenar, adquirir i posar a disposició documents de totes les àrees i nivells i ensenyar a l’alumne a utilitzar diferents fonts: diccionaris, enciclopèdies, llibres de coneixement, pàgines web concretes etc.
Els alumnes de P-4 a 6è assisteixen a sessions a la biblioteca de l’escola per fer activitats guiades amb la mestra de biblioteca (tutora) que tenen com objectiu:
– Desenvolupar el gust per la lectura.
– Aprendre a buscar i tractar informació.
– Conèixer els llibres i el funcionament de les biblioteques.

La biblioteca està oberta de les 9 a les 14 h. i de 3 a 5 h.

Des del curs 96-97 la Biblioteca està oberta en horari lectiu gràcies a la construcció d’una gran paret que la va aïllar de l’aula de música i per tant va fer possible l’ús dels dos espais al mateix temps.

Tots totes els/les alumnes de l’escola poden agafar llibres de préstec.
Els alumnes del cicle Superior poden anar a la Biblioteca, al migdia, a fer deures o llegir (de 12’30 a 2h.).
De 12 a 2 h. del migdia i diàriament una persona contractada i subvencionada per l’AMPA treballa a la biblioteca folrant llibres, fent registres, catalogacions i préstecs, és a dir fent-se càrrec de la part més tècnica. Per atendre el gran gruix de feina que hi ha a la Biblioteca, últimament, l’AMPA ha ampliat aquest horari mitja hora diària.

A partir del mes de Gener a les classes de P-5 es posa en funcionament la biblioteca d’aula. És una biblioteca plena de novetats i funciona de manera independent de la biblioteca d’aula fixa.
Tots aquests llibres es col·loquen en un calaix. Cada llibre a la part del darrera té un punt de llibre amb el títol del conte escrit.
Quan arriba el divendres cada nen pot agafar un llibre. A la classe hi ha un plafó de control de préstec i quan agafen el llibre han de penjar en la seva butxaqueta del plafó el seu punt de llibre. Quan el torna ha de deixar el llibre sobre la taula de la mestra.
La mestra a estonetes va cridant als nens i a les nenes que han tornat el llibre i comparteixen una estona de lectura. D’aquesta manera es pot fer un seguiment de l’evolució dels nens i les nenes. Llavors s’agafa el punt de llibre del plafó i es torna a posar al llibre. I el llibre es torna al calaix.
A finals de curs els nens i les nenes tenen la opció d’emportar-se el seu llibre a casa o deixar-lo per la classe.

EL MURRI

Fa uns anys ens va entrar per la finestra de la Biblioteca un ratpenat. Li dèiem Desmodus (espècie de ratpenat); aquest nom no ha arrelat gens i vam pensar que entre tots podríem pensar-ne un de més bonic.
La comissió de la Biblioteca va organitzar una campanya per tal que entre tots els grups-classe de l’escola participessin en l’elecció d’un nom nou per a la nostra mascota.
Aquest nom va ser escollit de la següent manera:
Cada grup-classe va suggerir un nom; una vegada tots recollits vam realitzar una segona votació per classes. Finalment, en presència dels delegats, es va decidir que el nom definitiu sigui Murri.
Us recomanem el conte Stellalluna de l’autor Janell Cannon.