EDUCACIÓ FÍSICA AMB MAJÚSCULES


Ja fa molts anys que les escoles van deixar de fer “gimnàsia” per passar a realitzar classes d’EDUCACIÓ FÍSICA.
A l’escola Joan Sanpera i Torras ens creiem molt el nom d’aquesta àrea (EDUCACIÓ + FÍSICA, és a dir, educar a través de l’activitat física) i fomentem el treball integral dels nens i les nenes.
Evidentment treballem la part més motriu, però també els hàbits saludables, l’expressió i comunicació corporal i el joc motor i esportiu, les activitats de lleure i tot això sense deixar de banda la part  afectivo-social.
Malauradament però, la forma de viure en la nostra societat es caracteritza pel predomini d’allò individual per damunt d’allò col·lectiu i en conseqüència sembla que sempre hagis de ser millor que els altres per damunt de tot.
Tenint en compte que en l’àrea d’educació física ens trobem de vegades davant la constant de guanyar i perdre degut a la competivitat que desperten alguns jocs, a l’escola hem optat per compensar aquesta basant competitiva amb metodologies cooperatives.
És per això que durant el curs l’alumnat està distribuït  en grups de treball, assolint reptes cooperatius, de manera que es treballin les relacions interpersonals i actituds solidàries a l’hora de resoldre els reptes motrius plantejats.
Els reptes només es poden superar amb la participació activa de tots els membres del grup, tots guanyen o tots perden; els components s’ajuden i s’animen, cadascú és responsable de la seva feina i tothom es respecta i s’avalua.
Així doncs, el treball, l’esforç, la participació activa, la motivació, la recerca de la millora constant, la cooperació, l’adquisició d’hàbits socials i saludables, passen per davant de les habilitats pròpies de cada alumne/a a l’hora d’avaluar i valorar la seva activitat a les sessions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>