Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió d’estratègies digitals del centre ha utilitzat tres recursos:

  • Enquesta als docents, als alumnes i a les famílies. La participació ha estat la següent:
    • Docents: 82% (Selfie) i 67,6% (Selfie for teachers)
    • Alumnes (5è i 6è): 93% (Selfie)
    • Famílies: 20% (Google forms)
  • Entrevistes amb la direcció del centre i amb la coordinadora d’estratègies digitals.
  • Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.

  • Aprendre a programar.
  • Utilitzen poc la tecnologia fora del centre amb finalitats d’aprenentatge.
  • Baixa competència digital d’una part de les famílies, no poden ajudar als seus fills/es.
  • Bon accés a internet.
  • Assistència tècnica quan ho necessiten.
  • Dispositius digitals per l’aprenentatge.
  • Adaptació a les necessitats de cada alumne.
  • Aprenentatge d’un comportament responsable i segur.
  • Destreses digitals per a diferents matèries.
  • Manca de temps per explorar l’ensenyament digital.
  • Dificultat per avaluar a través d’eines digitals.
  • Biblioteques o repositoris en línia desactualitzats.
  • Poca consolidació d’una estratègia digital.
  • Bretxa digital.
  • Baixa competència digital de la majoria de mestres.
  • Ús de recursos digitals en línia.
  • Ús d’entorn virtual d’aprenentatge (Classroom des de 1r fins a 6è).
  • Col·laboració entre mestres per l’ús de la tecnologia.
  • Bona implementació a l’aula, sobretot en els cursos superiors.
  • Falta de pressupost per adquirir nous dispositius.
  • Equip digital insuficient.
  • Manca de suport tècnic.
  • Baixa competència digital d’una gran part de les famílies.
  • Necessitat de formació permanent.
  • Necessitat per part de l’escola d’integrar una aplicació per la gestió administrativa i comunicació escola-família.
  • Millora de l’equipament digital de l’alumnat en els últims dos anys.
  • Comissió d’estratègia digital creada i consolidada.
  • FIC d’estratègia digital realitzada per un 80% del claustre.
  • Bretxa digital amb una gran part de les famílies.
  • Desconeixença de la contrasenya per veure els articles protegits.
  • Visita a la web i blog amb poca freqüència.
  • Coneixença de la web, blogs i Instagram del centre.
  • Disponibilitat de xarxa wifi.
  • Reconeixement de la importància de l’ús de les noves tecnologies.
  • Coneixença del correu electrònic i classroom del fill/a.