Vela

El projecte Esport Blau Escolar del programa de Vela Escolar de la Federació Catalana de Vela és un projecte engegat conjuntament amb la secretaria general de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, el Departament d’Educació i els Consells Esportius.

L’Esport Blau Escolar combina educació i esport, i proposa una activitat de formació poliesportiva en l’esport de la vela, integrada dintre de l’assignatura d’Educació Física dels alumnes de 5è i 6è de primària. El programa, que consisteix en 20 sessions d’hora i mitja distribuïdes en els dos nivells, es du a terme a les instal·lacions de l’Escola de Vela del Club Nàutic L’Escala,  i té com a objectiu formar als alumnes en navegació i el coneixement del medi de l’entorn proper, aprenent alhora valors com el treball en equip i l’amor pel mar.

La primera part del curs, a 5è, està subvencionada a parts iguals per l’Ajuntament de L’Escala i la Federació Catalana de Vela. La segona part, a 6è, està subvencionada una part per la Federació i l’altra s’assumeix des de les famílies.