Pla de consum de fruita i llet.

PLA DE CONSUM DE FRUITA

Es tracta de distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca als escolars de segon cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys) de centres educatius que ho demanin.

És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.

I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Pla de consum de fruita a les escoles

PLA DE CONSUM DE LA LLET.

• És un aliment que forma part del consum diari d’aliments saludables perquè es una bona font de proteïnescalcivitamines i minerals.
  • El consum de lactis (llet, iogurts i formatges) recomanable és de 2-3 racions/dia.
  • Una ració de llet equival a un got de llet de 200 ml.
  • Perquè la llet i, en general, els lactis no siguin una font de sucres afegits és important no endolcir-la amb sucres ni xocolata en pols. La llet ja conté en la seva composició 0-12 sucre (lactosa), per això ja és dolça.Pla de consum de llet a les escoles