Biblioniu

Una de les novetats que hem creat ha estat el Biblioniu: una caseta de fusta alçada a la mida de l’alumnat (com si fos un niu d’ocells) i on s’hi guarden llibres i contes. La idea és fomentar el gust per la lectura Per això us enviem aquest escrit, i que els vostres fills tinguin l’oportunitat de canviar un conte de casa que no els acaba d’agradar o que ja se l’han llegit moltes vegades o simplement s’han fet grans i aquell conte ja no el miren mai…per un que hi hagi al Biblioniu.

És a dir, quan surtin al pati un dia qualsevol, obrin i mirin dins el biblioniu si hi ha alguna lectura que els interessi, i si a casa tenen un llibre o conte que no llegeixen, el puguin agafar de casa, portar-lo a l’escola, deixar-lo al Biblioniu i emportar-se’n a casa el conte que han triat del Biblioniu.

Cal que tornin el conte que agafin? NO. Hauran fet un canvi, per tant, el conte que hagin agafat del Biblioniu passarà a ser seu.

Com ha d’estar el conte que es deixa al Biblioniu? En bon estat (ni trencat, ni guixat) i sense nom.

Cal que avisi a algú per fer el canvi de conte? Li diu a la tutora i el mestre que vigila pati aquell dia l’ajudarà.

Creiem que és una eina molt novedosa, interessant i enriquidora per fomentar la lectura entre els nostres alumnes, i com que té èxit a altres països (es coneix com “Bookcrossing”), per què aquí no?

Provem-ho! Junts ho podem fer!