Projecte concerts i danses

L’àrea de música està molt relacionada amb les festes que se celebren a l’escola.

La primera festivitat és la Castanyada on es ballen danses. Donem protagonisme als padrins i padrines per tal que creïn una dansa pels seus fillols i filloles. El mateix dia de la Castanyada, padrins i padrines ensenyen la dansa a fillols i filloles i, a la tarda, la ballen conjuntament al pati de l’escola. El procés de creació de la dansa està supervisat i guiat per la docent de l’àrea. Creiem que començar el curs amb aquesta festivitat compartida ajuda a crear vincles entre l’alumnat del centre.

Al mes de desembre realitzem el Concert d’hivern. En aquest cas, es busca un fil conductor a partir d’una història o conte per tal de crear una producció multimodal que inclou música, dansa, teatre…

El Concert de primavera el duem a terme durant el tercer trimestre i consisteix en la realització de danses o cançons relacionades amb algun tema d’interès; contes treballats a l’aula, projectes elaborats a tutoria… D’aquesta manera contribuïm a treballar de manera globalitzada i transversal.

A banda d’aquests tres projectes, l’alumnat del centre també participa en d’altres activitats. A CI es realitza una trobada conjunta amb els companys/es de l’escola Esculapi per a realitzar Danses tradicionals. A CM i CS també es realitza una trobada amb l’alumnat de l’escola Esculapi però, en aquesta ocasió, per a la realització d’un Concert de cançons de taverna. Tant les danses com les cançons estan relacionades amb la Festa de la Sal que se celebra al municipi el tercer cap de setmana de setembre.