Els B4ltis participem en la sisena xilofonada poètica

El passat 27 de febrer els alumnes de 4t  van participar en la sisena xilofonada poètica al Centre Cultural de Valls. Van assistir més de 300 alumnes amb més de 200 xilòfons de diferents centres públics  de Valls i de la comarca.

Al llarg d’aquests mesos, amb la tutora, han preparat diversos poemes del llibre l’ Abecedari Poètic de Salvador Comelles. A l’ hora de música, amb l’ Ariana, han après a cantar i tocar amb el xilòfon la part versionada dels poemes que la Rosabel Bofarull ha preparat i versionat .D’aquesta manera la feina entre tots sempre suma.

Va ser un dia intens, ple d’emocions i de moltes anècdotes.

Gimcana de Dijous Gras

Aquest dijous 28 de febrer els alumnes d’educació infantil han celebrat el Dijous Gras anant a esmorzar tots plegats a la pineda de l’escola.

Després han participat en la gimcana  en la qual pares i mares han ajudat a acompanyar als infants a realitzar les set proves: joc de les cadires, encistellar les pilotes a la boca del pallasso, el paracaigudes, seguir els dos circuits dibuixats al terra, saltar els bancs i el joc de Pica paret.

Què bé que s’ho han passat!

Clica l’enllaç per veure les fotos.

https://photos.app.goo.gl/ox28xxB42WPTVkeP9

Taller Nutrixef

Els baltis de 3r hem realitzat el taller Nutrixef! Un concurs molt divertit on hem après a preparar àpats ben saludables i sostenibles.
Clica a la imatge per accedir a tot l’àlbum

Aprenem a fer presentacions amb el drive

Dins del nostre projecte “La terra i la lluna” estem estudiant la atmosfera i el temps atmosfèric. Al full de ruta 3 estem preparant una presentació amb el google drive per explicar els diferents instruments que fan servir els meteoròlegs per estudiar el temps. Al… Llegeix més»

Joc de pesca

Els baltis de 2n continuem amb el projecte dels peixos. Hem fet un joc de pesca per recordar quins animals marins són peixos i quins no. També hem experimentat amb els imants i hem comprovat que no tots els metalls són magnètics.

Visitem el Museu del Port de Tarragona

Per avançar amb el projecte, visitem el Museu del Port de Tarragona. Ens han ensenyat com és la vida al port: qui hi viu, què s’hi fa,  …  Hem conegut  noms de peixos i altres animals marins, com es pesquen i fins i tot, hem venut el peix que hem pescat.

Fins i tot, per gaudir encara més, hem fet un viatge amb barco.

Si vols veure més fotos, clica l’enllaç.

https://photos.app.goo.gl/AavQej4jRQs9TdF47

JOC: Dia i nit

Tot seguint amb el projecte, hem elaborat un joc per identificar accions que realitzem durant el dia i/o la nit. A partir de les imatges, les quals ens representen accions quotidianes molt properes a nosaltres, anem identificant-les, descrivint-les, a la vegada que anem reforçant habilitats lingüístiques i… Llegeix més»

Treballem la motricitat fina i el grafisme

Els petits baltis treballen amb racons la motricitat fina, el grafisme i el traç de les lletres.
Mentre un grup d’alumnes treballen la motricitat fina fent un joc de classificació de fruites utilitzant pinces, un altre petit grup realitza grafismes col·locant pedres blanques sobre les línies dibuixades. A més, altres dos grups d’alumnes treballen el traç de les lletres de maneres diferents: un grup les dibuixen sobre sal gruixuda que imita la neu, mentre l’altre grup ho fan col·locant plastilina sobre les lletres amb l’objectiu que s’adonin de la formació de les lletres segons siguin línies rectes o corbades.

Clica l’enllaç per veure les fotos.

https://photos.app.goo.gl/QpW1RQa1zR8bAMya9

Comencem projecte: els peixos

Aprofitant que hem d’anar al Museu del Port de Tarragona on realitzarem l’activitat Peix, peixet   ofert pel Camp d’aprenentatge del Tarragonès, hem començat el projecte Els peixos.

Els alumnes estan entusiasmats amb el projecte. Hem definit els aspectes els quals volem investigar i per començar hem visitat la peixateria del Mercadona on hem conegut diferents peixos i altres animals que viuen al mar.

Hem comprat una orada, un calamar i un cranc per observar les diferències entre un peix i altres animals marins. Posteriorment a la classe hem observat com és el peix per dins i per fora.

 

Si vols veure tot el procés, obre el següent enllaç:

https://photos.app.goo.gl/DMsjcDTxquyrLpsd7

Padrins de lectura. 5è/2n.

Ja hem començat l’apadrinament lector.  Cada alumne de 5è n’apadrina un/a de 2n.
Els/les alumnes de 5è ajuden a llegir els/les de 2n.  Els ajuden, els corregeixen i els llegeixen contes o fragments.  El primer dia es presenten, s’expliquen una mica la seva vida i omplen… Llegeix més»