Taller de prevenció de l’assetjament.

Fa uns dies a l’escola vam participar en un taller per a la prevenció de l’assetjament.

El taller ens el va proposar des del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Valls.

Vam fer diferents dinàmiques en les quals l’alumnat es va posar en el rol de l’assetjador i de l’assetjat.  Van experimentar com es podien sentir en aquest diferents papers, van identificar situacions d’assetjament a l’escola i alguns alumnes van verbalitzar algunes situacions en les quals ells s’havien sentit així.

També van entendre que el grup pot evitar aquest tipus de situacions: implicant-se i explicant a algú el que està passant.

A la classe hem continuat treballant el tema a partir d’uns contes proposats a través de “Una mà de contes”; hem reflexionat i debatut sobre diferents situacions que poden derivar en assetjament, per tal d’evitar-les o solucionar-les.

N’hem tret molt profit.