COMISSIÓ DE PARTICIPACIÓ EN XARXA

Vivim en una societat en xarxa que afronta problemes complexos que requereixen sol·lucions pensades cada cop més per i per a les comunitats. En aquest context, i en el marc de la comunitat educativa de l’escola Àngels Garriga, l’AFA afronta el repte de treballar i aprofondir en una renovada cultura de la participació. Cal treballar per una innovació digital i democràtica basada en infrastructures tecnològiques de participació ciutadana que possibilitin l’articulació de processos radicalment democràtics.

Objectius de la comissió:

• Fomentar una cultura de participació en xarxa radicalment democràtica, oberta i participativa.
  • Articular procesos de participació, òrgans, debats i/o trobades mitjançant infraestructures de software lliure, que garanteixin la seguretat de les dades i la privacitat dels participants.
  • Possibilitar debats en torn a les tecnologies digitals i les seves diverses pràctiques, des d’una perspectiva crítica i constructiva.
  • Generar coneixement sobre innovació digital i democràtica a partir de recursos, materials i/o experiències que fomentin el suport, la autoformació i capacitació en participació ciutadana i noves tecnologies.
  • Lluitar per revertir la bretxa digital perquè tothom s’hi senti part de la comunitat amb capacitat de presa i execució de decisions.

El Participa

El “Participa” és la plataforma digital de participació de l’AFA de l’Escola Àngels Garriga impulsat per la Comissió de Participació en Xarxa. Un espai des d’on s’articulin de forma segura processos de participació, òrgans, debats, trobades, enquestes i/o consultes (entre d’altres) d’una forma oberta, transparent i col·laborativa. Un lloc que és viu i està en constant construcció col·lectiva 😉

Informa’t, participa i decideix!:

www.participa.angelsgarriga.net

Vols formar part de la comissió?

participa@angelsgarriga.net