QUI SOM?

Escola laica, democràtica i pluralista

L’escola es declara apolítica, aconfessional, pluralista i refusa tota mena de dogmatisme.Per tant, és oberta a tothom. Cap família, cap alumne, cap treballadora o treballador no podrà ser discriminat per raó de la seva confessionalitat o aconfessionalitat religiosa. De la mateixa manera, és respectuosa amb les diverses concepcions filosòfiques i polítiques sempre que no suposin adoctrinament ni actituds antidemocràtiques.

La mestra o el mestre té dret a expressar les seves idees.

Escola catalana

L’escola té la llengua catalana com a mitjà d’expressió i transmissió de coneixements, i en reforça l’aprenentatge mitjançant processos d’immersió.

L’escola ofereix a tots els nens un bagatge cultural i lingüístic català i posa els mitjans i el temps necessaris per a què qualsevol en pugui participar, créixer i desenvolupar-se en aquesta cultura. Tot això, partint del respecte i la valoració del nen i de la seva cultura.

En aquests moments i cada cop més, la vida de les persones està lligada a la marxa del món. Per això considerem la nostra cultura com un punt de partida al seu coneixement i a la interrelació entre els pobles.

Coeducació

L’escola es declara no sexista i actua per aconseguir que nois i noies tinguin l’oportunitat de desenvolupar al màxim les pròpies capacitats, sense restar condicionats per l’estereotip de gènere.

L’educació com a procés integral

Considerem l’educació com un procés integral que contempla els aspectes emocional, intel·lectual, estètic i de convivència i que treballa hàbits i valors, conceptes i processos.

La línia metodològica

  • L’escola desenvolupa una metodologia basada en:
  • L’acció tutorial
  • L’atenció i el respecte a la diversitat
  • La significativitat de l’aprenentatge i la participació activa de l’alumne en el procès ensenyament-aprenentatge tant a nivell individual com col·lectiu
  • La no competitivitat i la solidaritat. El treball cooperatiu.
  • L’ aprenentatge amb i dels companys, juntament amb l’ús didàctic de l’entorn, i del material…
  • L’estímul de la curiositat i de l’esperit científic
  • La sostenibilitat.

La modalitat de gestió institucional

L’escola fomenta la participació de pares, professors, alumnes i personal no docent en la seva gestió.

L’escola considera molt important la relació entre els tots els membres de la comunitat escolar i té cura dels procediments i canals de comunicació i participació.

Per això s’ha dotat de les estructures organitzatives que permeten portar-ho a la pràctica: assemblees generals d’escola de pares i mestres, assemblees generals d’escola d’alumnes i mestres, pares i mares delegats de classe, nens i nenes delegats de classe, assemblees de classe, assemblea de delegats, coordinadora de pares i mares…