Escola laica, democràtica i pluralista
L’escola es declara apolítica, aconfessional, pluralista i refusa tota mena de dogmatisme.Per tant, és oberta a tothom. Cap família, cap alumne, cap treballadora o treballador no podrà ser discriminat per raó de la seva confessionalitat o aconfessionalitat religiosa. De la mateixa manera, és respectuosa amb les diverses concepcions filosòfiques i polítiques sempre que no suposin adoctrinament ni actituds antidemocràtiques.
La mestra o el mestre té dret a expressar les seves idees.
Escola catalana
L’escola té la llengua catalana com a mitjà d’expressió i transmissió de coneixements, i en reforça l’aprenentatge mitjançant processos d’immersió.
L’escola ofereix a tots els nens un bagatge cultural i lingüístic català i posa els mitjans i el temps necessaris per a què qualsevol en pugui participar, créixer i desenvolupar-se en aquesta cultura. Tot això, partint del respecte i la valoració del nen i de la seva cultura.
En aquests moments i cada cop més, la vida de les persones està lligada a la marxa del món. Per això considerem la nostra cultura com un punt de partida al seu coneixement i a la interrelació entre els pobles.
Coeducació
L’escola es declara no sexista i actua per aconseguir que nois i noies tinguin l’oportunitat de desenvolupar al màxim les pròpies capacitats, sense restar condicionats per l’estereotip de gènere.
L’educació com a procés integral
Considerem l’educació com un procés integral que contempla els aspectes emocional, intel·lectual, estètic i de convivència i que treballa hàbits i valors, conceptes i processos.
La línia metodològica
- L’escola desenvolupa una metodologia basada en:
- L’acció tutorial
- L’atenció i el respecte a la diversitat
- La significativitat de l’aprenentatge i la participació activa de l’alumne en el procès ensenyament-aprenentatge tant a nivell individual com col·lectiu
- La no competitivitat i la solidaritat. El treball cooperatiu.
- L’ aprenentatge amb i dels companys, juntament amb l’ús didàctic de l’entorn, i del material…
- L’estímul de la curiositat i de l’esperit científic
- La sostenibilitat.
La modalitat de gestió institucional
L’escola fomenta la participació de pares, professors, alumnes i personal no docent en la seva gestió.
L’escola considera molt important la relació entre els tots els membres de la comunitat escolar i té cura dels procediments i canals de comunicació i participació.
Per això s’ha dotat de les estructures organitzatives que permeten portar-ho a la pràctica: assemblees generals d’escola de pares i mestres, assemblees generals d’escola d’alumnes i mestres, pares i mares delegats de classe, nens i nenes delegats de classe, assemblees de classe, assemblea de delegats, coordinadora de pares i mares…