Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.
El treball en Ambients ens ajuda a adonar-nos de les diferents maneres d’arribar al coneixement, potenciant l’autonomia i donant resposta a la diversitat.
Tenim distribuïts dos ambients de lliure circulació:
Ambient I de I3 a CI de primària
Ambient II de CM a CS de primària
Cada any els anem modificant i ampliant segons les necessitats que detectem i les demandes dels nostres alumnes.