AMBIENTS

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

El treball en Ambients ens ajuda a adonar-nos de les diferents maneres d’arribar al coneixement, potenciant l’autonomia i  donant resposta a la diversitat.

Tenim distribuïts dos ambients de lliure circulació:

Ambient I de I3 a CI de primària

Ambient II de CM a CS de primària

Cada any els anem modificant i ampliant segons les necessitats que detectem i les demandes dels nostres alumnes.

https://photos.app.goo.gl/WyyBJWZHE57ph5aUA