Assaig Cançons de Tardor: “DINTRE D’UNA POMA” “ELS ARBRES ES MUDEN”

ASSAIG DE CANÇONS DE TARDOR:
“DE DINTRE D’UNA POMA”
“ELS ARBRES ES MUDEN”
En aquestes gravacions hi trobareu l’assaig  de dues de les cançons que hem fet. Es tracta de les dues més relacionades amb el treball de TARDOR. La setmana vinent les compartirem amb els companys i companyes de 2n.
Fem un treball molt intens d’expressió oral: ampliem el vocabulari i expressions amb suport visual. L’equip de mestres tenim cadascuna de les cançons del curs en imatges. Aquesta visualització ajuda a la comprensió del text interpretat i a la seva memorització. Igualment, se’ls fa experimentar una tècnica bàsica d’estudi que els resultarà sempre útil.

El procés que seguim habitualment  en l’aprenentatge de cada cançó és el que segueix:

LLETRA:  comprensió i,en molts casos, memorització.
          MELODIA: aprofitant el fraseig, i per repetició.
          PULSACIÓ: és el “cor de la cançó”, no se sent, l’experimentem picant l’índex sobre el palmell de la mà suaument.
          COMPÀS: el treballem de forma intuïtiva, a través del moviment.
          RITME CANTANT: en piquem el ritme mentre cantem. El ritme sí que sona. S’hi pot apreciar la diferent durada dels sons que componen la melodia.
          RITME AMB CANT INTERIOR: aquestes alçades de curs encara no ho hem treballat. Exigeix un grau d’atenció important per a cada alumne/a. La seva precisió és diversa, en funció de la maduració de cada infant.
          CANÇÓ: importància de la postura corporal, l’espera, el seguiment del gest de direcció, del gest que emprem per a representar-la mímicament la cançó.
          CANÇÓ MÀGICA (INTERIORITZACIÓ DE L’AFINACIÓ): a aquesta edat encara poc acurada en la majoria d’alumnes. A aquestes alçades de curs encara no ho hem treballat. Suposa un alt grau d’atenció per part del grup.
          HARMONIA. Cançons acompanyades al piano per la mestra, amb instruments de percussió indeterminada…

Us recordem que es tracta d’una activitat de classe: té la gràcia de l’espontaneïtat, però no es tracta d’una activitat preparada per a ser mostrada.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *