Robòtica/TIC

L’alumnat de l’Escola Serra de l’Obac cada vegada surt més preparat per afrontar nous reptes de la vida diària. Des de P3 fins a 6è, l’alumnat participa en diferents  sessions de robòtica on practiquem elements bàsics de programació de manera esglaonada.

La robòtica forma part del projecte d’escola i es fa servir als tallers intercicles, als racons de matemàtiques i en aquelles sessions d’àmbits d’aprenentatge que fomentin la competència digital.

Introduïm als alumnes en el món de la robòtica  fent servir diferents programes i tecnologies:  Beebots, Scratch Jr, l’hora del Code, Scratch, Makey-Makey, Lego Wedo, Probots,…

Amb una programació transversal a l’escola, cada nivell desenvolupa un treball competencial relacionat amb la robòtica, de manera que, mitjançant el joc, els alumnes aprenen i assoleixen la programació bàsica dels robots d’una manera divertida, estimulant la seva creativitat  de manera col·laborativa .

La gamificació  en les sessions de robòtica forma part del desenvolupament de la classe, capacitant als infants amb l’orientació espacial, i familiaritzant-los amb la programació que formarà part del futur laboral de les noves generacions digitals.

Què ens aporten les noves tecnologies(TIC) a l’aula ?
La nova era de comunicació virtual suposarà un canvi, i de fet ja està succeint, en la forma que tenen els joves ­generacions net o nadius digitals­ de relacionar­-se. Aquestes noves eines de comunicació permeten, gairebé al moment, interactuar amb qualsevol persona de l’altra punta del món i cercar informació traduïda a qualsevol idioma (globalització).
Els educadors tenim un repte davant l’educació i formació d’aquest segle XXI despertar més que mai la intel∙ligència col∙lectiva i contribuir a crear un món millor a través de la participació de tots. Però les noves tecnologies també estan subjectes a contradiccions i crítiques, ja que l’excés d’informació i el poc control dels continguts de la xarxa, poden distorsionar la realitat i el procés d’aprenentatge dels nens i nenes. Es per això, que el desenvolupament de la competència digital està lligada a l’ensenyança crítica d’aquests perills i informacions irellevants que trobem a la xarxa. Saber dubtar, valorar o fer­se preguntes, ajuda a tenir una capacitat crítica davant aquests continguts.
La interacció, la participació col∙lectiva, la producció i creativitat, a més a més, del suport en algunes necessitats educatives especials, fan d’aquestes eines una nova forma d’aprendre, a la que, beneficiosa o malauradament estem encaminats.