Sortida a la Colònia Güell i al MNACTEC

Els alumnes de cicle superior visitem la Colònia Güell, la Cripta Gaudí i el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya a Terrassa.

El passat dijous 15 de febrer, els nens i les nenes de cinquè i sisè de l’escola, van poder fer un viatge en el temps i reviure l’època del Modernisme i entendre què eren les Colònies industrials i perquè es van poder fer edificis tan singulars com la Cripta Gaudí, algunes de es cases senyorials de la Colònia que l’envolten o d’altres com la Sagrada Família i el Parc Güell …

Després es van desplaçar a Terrassa per visitar el MNACTEC, Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, ubicat a la històrica fàbrica de teixits Aymerich.
Aquí, van tenir l’oportunitat de conèixer més a fons la societat i la tecnologia d’aquell temps, i van poder conèixer com funcionaven les fàbriques tèxtils que donaven feina a les persones que vivien a la colònia i en quines condicions vivien i treballaven.

La visita al museu ens permet apropar-nos a la informació de fets de la nostra història d’una manera lúdica i des d’una mirada experta i reflexiva que ens ajuda a motivar als nostres alumnes i a generar preguntes i reflexions.

Aquesta sortida ens va permetre connectar amb el nostre passat i així poder entendre millor el present i conèixer el valor del nostre patrimoni artístic i cultural.