El 8 de març, un dia especial

El 8 de març és un dia especial que es celebra cada any per reconèixer les lluites i els èxits de les dones en la seva reivindicació per la igualtat de drets i oportunitats. Aquest dia, conegut com el Dia Internacional de la Dona Treballadora, representa una oportunitat per reflexionar sobre el paper de les dones en la societat i reconèixer el seu valor i la seva importància en totes les àrees de la vida.

Des de l’escola, és essencial que s’incentivi la igualtat i la coeducació perquè els infants puguin créixer en un entorn d’aprenentatge saludable i respectuós. Ensenyar a valorar i respectar les diferències de gènere des de ben petits ajudarà a formar generacions futures amb una mentalitat més oberta i inclusiva, on homes i dones tinguin les mateixes oportunitats.

Per això, estem compromesos en la creació d’un ambient d’igualtat i coeducació, on es promogui la diversitat i s’eliminin els estereotips de gènere, abordant temes com la discriminació, la violència de gènere, la desigualtat salarial, etc.

Aquest any, a partir de la recerca “què volem ser de grans?” hem investigat quins oficis coneixem, què ens agradaria ser de grans i ens preguntem si ha ha oficis d’homes i oficis de dones.

Hem organitzat tres xerrades amb tres dones entusiastes de la seva feina:

• Amb la Maria Sopena,  bioinformàtica i exalumna de l’escola
  • Amb la Sonia Galiano,  futbolista i mare de l’escola
  • Amb la Desirée Castellar, il·lustradora i dissenyadora

Totes tres ens han explicat perquè han escollit la feina que fan i que els ha suposat ser dona en els estudis i la feina que han escollit.

Agraïm l’oportunitat que hem tingut d’escoltar-les i la passió que ens han transmès. Desitgem que tinguin molta sort i molts èxits i que els nostres infants les tinguin de referents.