ROQUES I FÒSSILS

No us podeu imaginar la quantitat de roques que hi ha: MAGMÀTIQUES, SEDIMENTÀRIES, METAMÒRFIQUES i d’aquestes hem d’identificar i saber el nom de tota una pila.

Podríeu identificar:
Una bomba volcànica, un fragment de columna de basalt o un fòssil?

ESTUDIEM ELS ANIMALS

A cinquè estem estudiant els animals.
Intentem classificar-los i hem vist que d’animals invertebrats n’hi ha molts més que de vertebrats.
ESPONGES, CELENTERATS, EQUINODERMS, CUCS, MOL·LUSCS,
ARTRÒPODES: crustacis, aràcnids, miriàpodes, insectes.
Al laboratori intentem identificar-los.

ELS “COTXES” JUGUEM A BITLLES

ELS NENS I NENES DE P4 DE LA CLASSE DELS COTXES, VAM ANAR A JUGAR BITLLES AL PATI.

EN VAM FER SERVIR DE DIFERENTS MATERIALS: DE PLÀSTIC, DE FUSTA I UNES DE MOLT TOVES. PERÒ COM QUE FEIA UN DIA DE VENT, ENS VA RESULTAR COMPLICAT FER AGUANTAR LES BITLLES DRETES!

VAM PODER COMPROVAR QUE LES QUE PESAVEN MÉS, LES DE FUSTA, EREN LES QUE COSTAVEN MÉS DE TOMBAR.
ENS VA AGRADAR MOLT I HI TORNAREM!

SORTIDA DE TARDOR – MOIÀ

El dia 11 de novembre el nens i nenes de cicle inicial vam anar al “Prat de Moià” per observar la tardor en una roureda. També vam observar altres tipus d’arbres i alguns de fulla perenne com les alzines i els pins. Durant tot el dia ens ho vam passar molt bé fent cabanes i jugant.

XERRADA: AFAVORIR LA RESPONSABILITAT DELS INFANTS O SOBREPROTEGIR-LOS?

L’AMPA DE L’ESCOLA US CONVIDA A ASSISTIR A LA XERRADA QUE TINDRÀ LLOC EL PROPER:

DIA 21 de Novembre

HORA 20:00 LLOC

Escola Puigberenguer (menjador)

“Afavorir la responsabilitat dels infants o sobreprotegir-los ?”

(per a famílies amb infants de 6 a 16 anys)

Impartida per CIPAIS

Entre els sis i els dotze anys els nens i nenes experimenten grans canvis que tenen a veure amb l’augment de la socialització, l’ampliació del seu món i l’augment de les demandes dels adults, tant en el si de la família com a l’escola.
Un dels conflictes que sovint apareix en la criança dels fills i filles és que es comportin d’una forma “acceptable” tant envers nosaltres com envers la societat. Sabem que afavorir la coresponsabilitat en les diferents dinàmiques familiars i transmetre que les conductes comporten conseqüències facilita enormement sostenir rutines diàries i mantenir les pautes de convivència.
A fi d’afavorir la col•laboració dels nostres fills i filles, i perquè aquesta tasca es faci menys feixuga per a tots, cal poder exercir l’autoritat des d’una posició d’escolta i respecte mutu. Així, es treballarà amb les famílies aquells aspectes que ens poden ajudar a repensar, juntament amb algunes estratègies, de quines maneres resolem els conflictes en la convivència familiar.

Aquí us podeu descarregar el guió de la xerrada

HA VINGUT LA CASTANYERA!!!

El dia de la Festa de la Tardor va ploure molt, i els nens i nenes de P3 no vam poder sortir al pati. Però ens ho vam passar molt bé perquè ens va venir a veure la CASTANYERA!!!

Portava un mocador al cap, una faldilla que feia campana, el paraïgues en un braç i una cistella plena de castanyes a l’altre.

Després de parlar una estona amb ella vam ballar tots junts dues danses: la castanyera i el pet patum. Ens ho vam passar tant bé, que quan vam acabar no voliem que marxés.

LES “BALDUFES” I ELS ROCS DEL PUIGBERENGUER

Els nens i nenes de la classe de les BALDUFES vam fer rocs del Puigberenguer i ens ho vam passar molt bé remenant i tastant la xocolata.

El dia de la castanyada vam menjar castanyes, que havien torrat els pares i mares, també vam beure suc de préssec. Però el que més ens va agradar va ser menjar-nos els rocs del Puigberenguer. Ens va quedar la cara ben bruta de xocolata!

ESPEREM QUE A VOSALTRES TAMBÉ US VAGIN AGRADAR MOLT!!!

ELS “TITELLES” FEM ROCS DEL PUIGBERENGUER

Els nens i nenes de la classe dels TITELLES hem preparat ROCS DEL PUIGBERENGUER.

I com ???

Amb xocolata i fruits secs!!!

Primer vam triturar els fruits secs amb el morter. Després vam comprovar que la xocolata freda, era dura, la vam tastar i la vam olorar. Ens vam adonar que si barrejavem els fruits secs amb la xocolata freda no passava res…
Vam decidir fer servir el microones per escalfar la xocolata, i la vam escalfar poc temps. La xocolata començava a canviar: es tornava més tova.. I quan la vam escalfar més minuts, es va desfer tota!!! També la vam tastar (som una mica golafres…!) i era igual de bona.

Vam posar-hi els fruits secs i ho vam barrejar entre tots. I després, amb l’ajuda d’una cullereta, vam omplir els motlles amb aquesta barreja. Ho vam deixar refredar i van quedar BONÍSSIMS!!!