LES JOGUINES DELS AVIS

El dijous 17 de novembre va venir l’avi del Guim, en Ramon. Ens va explicar que quan ell era petit no tenien gaires joguines i se les feien ells.

Ens va portar un tren fet amb llaunes de conserva foradades i enganxades, i les tibaven amb un cordill i corrien per tot el poble.També jugaven a patacons, amb les llantes de les bicicletes que feien rodolar pel terra, es feien patinets amb fustes i unes boles de metall, jugaven a futbol amb pilotes fetes de draps…

Li vam fer moltes preguntes i va ser molt interessant.
Ens va agradar molt que vingués i vam passar una bona estona escoltant-lo i veient que, amb poques joguines i molt senzilles, s’ho passaven molt bé!

TARDA DE JOCS AMB LES FAMÍLIES

Els nens i nenes de 3r B han redactat el text de la tarda de jocs amb les famílies. Hem agafat una frase d’uns quants d’ells per tal de fer-vos-en un resum.

El divendres dia 18 de novembre la nostra classe es va omplir de pares i mares (Pàrvat).

Els vam convidar a aprendre jocs nous i en vam fer tres de taula i un de pati (Alba).

Vam preparar el de matar conills, el blokus, el diamant i el coloretto. (Jordi)

Ens vam organitzar en quatre taules i cada taula tenia un joc (Rubén).

Per grups vam escriure les normes del joc que ens tocava (Vera).

Els grups eren de sis o set nens i nenes (Núria).

Ens ho vam preparar molt bé, primer vam escriure les normes, després vam repartir-les entre tots els del grup, les vam apuntar en un paperet i les vam estudiar molt (Paula).

Quan van venir els pares els vam explicar els jocs (Abril).

Va ser molt divertit, em va agradar molt, molt i molt i segur que als pares també (Sergi F.)

…a la meva mare li va agradar molt perquè deia que es podria fer rica (Guifré).

… i jugant ens ho vam passar molt bé, al meu pare li va agradar molt (Izan).

Jo m’ho vaig passar molt bé, sobretot quan ajudava els pares i mares a jugar (Marina)

A mi em va semblar una mica difícil explicar el nostre joc, però m’ho vaig passar molt bé (Nerea)

EXCURSIÓ A LES COVES DEL TOLL

El divendres 11 de novembre els nens i les nenes de P-5 vam anar a visitar les coves del Toll de Moià dins del treball que estem fent sobre la prehistòria.

Vam visitar la cova, ens van pintar com a l’època dels primitius, ens vam fer un collaret amb un os de vaca i vam poder jugar a les cabanes.

VA SER UN DIA FANTÀSTIC I ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!!!

AUDICIÓ “EL MARIDET”

Aquests dies les classes de cinquè hem fet una audició de la cançó tradicional catalana “El maridet”. L’hem tocat amb diversos instruments.

Els “ Titelles” de P3 van venir a escoltar la classe dels “Blokus”, després que toquéssim van poder veure més de prop els instruments i en van fer sonar alguns.

Els “Monopoly” vam estar molt contents de poder tocar per la classe dels “Escacs”, ens van escoltar amb molta atenció.

LA TARDOR ALS PASSADISSOS D’EDUCACIÓ INFANTIL

ELS ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANTIL HAN DECORAT ELS PASSADISSOS I LES CLASSES AMB ELS COLORS DE LA TARDOR. TOTHOM HI HA FET LA SEVA APORTACIÓ:

– Els alumnes de P3 han pintat castanyes amb cafè i han decorat el vidre amb papers de seda dels colors de la tardor.

– Els alumnes de P4 han fet cargols amb plastilina i de closca hi han posat una castanya, també han fet bolets amb oueres i rollos de paper d’WC.

– Els alumnes de P5 han fet carabasses amb paper de diari i papers de seda, també han decorat el vidre fent esquitxos amb els colors de la tardor.

MIREU QUE BONIC QUE HA QUEDAT TOT!!!

INICI DE CURS

Hola a tots i totes pares, mares,familiars de 6è,
Fins avui no havíem posat cap fotografia del nostre curs, esperem normalitzar la situació i anar introduint les fotografies dels vostres fills/es.
FESTA D’INICI DE CURS, els vostres fills/es en van ser els protagonistes.
Ja us hauran explicat que els/les alumnes de 6è van donar la benvinguda a tots els alumnes de l’escola i els van ensenyar alguns jocs i els van fer jugar una mica.
Els tutors de 6è

3ra TROBADA D’ESCACS AL PUIGBERENGUER

Èxit de participació a la tercera trobada d’escacs el 12 de novembre a la nostra escola amb 98 jugadors dels quals 25 alumnes del Puigberenguer. Van passar la tarda de manera ben entretinguda i profitosa, jugant a escacs.

AUDICIÓ “EL MARIDET”

Els nens i nenes de la classe de 5è B “BLOKUS” ens han convidat a gaudir d’un concert que han preparat amb la mestra de música, la Teresa.
“ELS TITELLES” estàvem molt emocionats i ens ha agradat molt la seva actuació. En especial a l’Eudald (ja que tocava el seu germà Fèlix) i a la Joana i a l’Ada (perquè tocaven les seves cosines, la Maria i la Clara, respectivament).

Hem escoltat la cançó del “Maridet” i els alumnes de 5è han fet servir molts instruments diferents per tocar-la. Ens han explicat com es deien (guitarra, metal·lòfons, xil·lòfons, triangles, caixes i pals), hem escoltat el seu so individualment i després tots tocant la melodia. Al final de tot, els nens i nenes grans han estat molt amables i ens han convidat a tocar els seus instruments…!

Ha estat molt divertit!!!
MOLTES GRÀCIES BLOKUS, I MOLTES GRÀCIES TERESA!

JUGUEM

Ja sabeu que els noms de les classes van relacionats amb els jocs; per aquest fet varem donar a conèixer alguns jocs de taula d’aquells que invitin a pensar.
Ells en varen escollir uns altres.
Noms de les classes de 6è:
6è A ELS REIS DEL POKER
6è B JUNGLE SPEED

L’UNIVERS

Els de 6è, varem iniciar el curs acabant el tema de la reproducció dels animals de l’any passat.
Ara estem estudiant l’univers.
A les classes va venir el Josep Cors per explicar-nos tota una sèrie de coneixements i curiositats que ens van agradar molt.