Els nens i nenes de P5 hem estudiat com es vivia a la prehistòria. En aquest vídeo podeu veure tot el que hem fet i les coses que hem après.
FRUITA A L’ESCOLA
13/01/12Benvolgudes famílies,
Us informem que el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació
i Medi Natural de la Generalitat ens ha concedit la participació en el Projecte
“Pla de Consum de Fruita a les escoles”.
A partir del proper DIMARTS 17 de GENER l’escola donarà fruita a tots els
nens de l’escola a l’hora d’esmorzar de forma gratuïta. El dimarts és el dia
que hem triat per fer aquesta distribució.
Creiem que aquesta oferta ha d’anar acompanyada amb mesures educatives i de
conscienciació dels hàbits de consum saludable i que per tant des de casa i des
de l’escola hem de potenciar-ho per tal que sigui efectiva i animi a fer aquest
consum.
L’Escola
VISITA D’UN BALDUFAIRE
12/01/12El dia 5 de desembre les classes de “Les baldufes” i “Els titelles” de P3 vam rebre la visita del Sr. Mateu, un baldufaire que ens va ensenyar la seva col·lecció de baldufes i ens va explicar com fer-les ballar.
Ens va agradar molt l’experiència i vem estar molt atents tota l’estona. Com a agraïment els nens i nenes de la classe de “Les baldufes” li vem recitar i representar aquest poema:
LA BALDUFA RODA I RODA
LA BALDUFA SALTA I VOLA
LA BALDUFA RODA I RODA
LA BALDUFA BALLA SOLA!!!
Un cop a la classe vam fer un taller de construcció de baldufes i ens les vam emportar a casa per jugar.
Que divertit!!!
CONCERT DE SANTA CECÍLIA
11/01/12En motiu de la diada de Santa Cecília el passat 25 de novembre els alumnes d’Educació Infantil van assistir a un concert de música medieval.
Els músics van ser Judit Padró (mare de P3 B) i Andreu Cano, tots dos components del grup Ministrers de l’Aixada.
Els instruments que van tocar van ser la tarota, la gralla, la flauta i la guitarra entre altres.
Tots els nens i nenes s’ho van passar molt bé escoltant i ballant les seves cançons.
MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ!!!
ATLETISME
11/01/12Els alumnes de 4t van fer diverses modalitats d’atletisme al Congost amb la Meritxell Calduch: Salt de llargada,cursa de velocitat de 60 mts, llançament de pes i llançament de javelina.
PROJECTE DELS POLLS
11/01/12A LA CLASSE D’ARRENCAR CEBES HEM TREBALLAT EL PROJECTE
“QUÈ FAN ELS POLLS ALS NOSTRES CAPS?”
I AQUEST VIDEO N’ÉS EL RESULTAT.
ESPEREM QUE ENTRE TOTS EN PRENGUEM NOTA.
ENIGMES
11/01/12Hola nens i nenes!
Sóc en ROS. El mestre. El mestre dels enigmes em diuen. Perquè…sabeu? A mi això de les paraules: jugar-hi, embolicar la troca, pensar, endevinar,…és el que més m’agrada.
M’han dit els vostres mestres que aquí, en aquesta escola, hi ha nivell. Per això us convido a resoldre els meus enigmes. A veure si us engresqueu a barrinar una estona.
Cada dilluns en trobareu aquí un de penjat. Tindreu una setmana per pensar-hi, perquè n’hi ha que a la primera no surten.
El següent dilluns trobareu la solució i un de nou per continuar fent bullir l’olla.
Ah! Una altra cosa !
Els més intrèpids poden participar en el concurs per ser aprenent de mestre d’enigmes.
Ho farem de la següent manera:
Heu d’omplir una butlleta que us faré arribar a la classe: escriviu la solució fent lletra ben entenedora i ho depositeu a la bústia situada aquí mateix.
Com que ja sabeu que participar és important, tindreu un punt si heu escrit bé el vostre nom i cognoms i el curs que feu. Si encerteu l’enigma tindreu 2 punt més.
Els punts s’aniran sumant i al març farem la primera final entre els més ben puntuats de cada curs. Ja n’anirem parlant, Salut
ROS
El dilluns 12 de desembre comença la competició!!! De moment us en dic alguns per escalfar els motors:
És aquella part del cos que, amb poc de carinyo, el Tito Vilanova va veure del Mourinho. I si no ho has sentit, jo no t’ho he … . (3 lletres)
El parc de Manresa més visitat pels sastres, modistes i infermeres. (6 lletres)
I el de la semana: Ésser fantàstic de cabell comestible. (5 lletres)
NOTA ACLARATÒRIA: El Ros és un mestre de carn i ossos. El Joan Ros treballa a Súria. Els nens de la seva escola ja fa tres anys que s’ho passen bé endevinant els seus enigmes. I és que realment al Ros li agrada trobar mil sentits a les paraules i per sobre de tot li agrada compartir. És per això que ens ho ha cedit gustosament.
Gràcies Ros!
PER VEURE LES FOTOS CLIQUEU NOTICIA COMPLETA
JORNADA DE JOCS AMB LES FAMÍLIES
20/12/11
UNA TARDA JUGANT AMB LES FAMÍLIES
Com que aquest any, els noms de les classes eren de jocs, l’Encarna ens va explicar que fariem una tarda de jocs amb els pares i mares.Marcel
Vam fer quatre grups de sis o de cinc persones, els grups dels jocs eren: el de l’ Ubongo, el del Jungle Speed, el de Marrakech i el de Les Columnes. Ivet
Quan ja teniem els grups fets, vam fer la fitxa on haviem de posar el nom del joc, el material, quants jugadors hi juguen i com s’hi juga. Joan
Vam fer la fitxa del joc en brut, en acabat la vam passar en net i el vam assajar. El dijous 24 vam fer l’assaig general cada grup i els delegats. Gisela
També vem preparar el cartellet que ens penjariem al coll de cada nen/a depenent del joc que li hagués tocat. Clàudia
Va arribar la tarda del divendres 25, ja estava tot preparat, el Joan i jo (delegats), vam anar abaix a buscar els pares/mares amb els delegats de l’altra classe. Júlia
Van venir quasi tots els pares i mares i els delegats els van explicar què fariem , que tres jocs els fariem a la classe i el de Les columnes, a fora. Arnau T.
Llavors els pares i mares van distribuir-se i van anar a jugar als jocs que els hi feia més il.lusió. Els que van venir a jugar al Jungle Speed es van divertir molt, tot i que els va costar d’entendre. Marta A.
Els pares, mares i avis van seure a les taules. Estava una mica nerviosa, els vam explicar com s’hi jugava, quin material hi havia i quantes persones podien jugar i vam començar. Laia
Llavors els quatre grups van dir mes o menys les normes, quan les mares van entendre el joc, vam començar a jugar. Pau
També van explicar que jugariem de 12 a 15 minuts i després canviariem de joc. Quan vem explicar els jocs, algunes mares ens fan fer algunes preguntes, però després ho van entendre. Miguel
A vegades quan faltava algú per jugar, s’havia de posar algun nen o nena (com la Irene i jo que ens vam haver de posar a jugar). Els pares s’ho van passar bé. Judith
A mi em va tocar l’Ubongo i em vaig alegrar molt. Em va agradar molt jugar amb els pares i mares. Em vaig petar de riure. Andrea
M’ho vaig passar molt bé i em va agradar molt fer això i veure que els pares i mares, s’ho passaven tan bé. Em va encantar. Asia
QUAN LES NOSTRES ÀVIES EREN PETITES
El dilluns, dia 28, van venir dues avies: la meva i la Maria, que era l’àvia de la Laura Borrego i ens van explicar a què jugaven elles quan eren petites. Laura R.
La Sra. Remei (àvia de la Laura R.) ens va explicar com erà la vida a la casa de pagès, per exemple agafaven el blat, el xafaven i feien farina i després el pa. Nacho
Ens va dir que no hi havia electricitat ni tele, tenien poques joguines i també tenien un molí. Després ens va explicar els jocs que jugaven quan eren petites. Martí
La Sra. Remei ens va explicar com vivia ella quan era petita en una casa de pagés i que la casa estava a la comarca d’Osona, que tenien una riera a prop de la casa… Arnau C.
També ens va dir que jugaven al parxís i a futbol i com que no tenien porteries, feien unes ratlles al terra. A l’escola entraven a les nou del matí, pero a la tarda no anaven a l’escola. Hamza
Ens va dir que per rentar la roba de vegades anaven al riu. Em va agradar que ens digués que els porcs senglars i també l’àguila i la guineu , es volien menjar les gallines. Raul
Les avies ens van explicar jocs d’abans (com eren les nines, els jocs de taula, etc…)Les nines estaven fetes amb una pedra i un drap. S’agafava una pedra i s’embolicava amb el drap i …ja tenies la nina. Marta M.
L’avia de la Laura R. ens va explicar la seva història perquè no va entendre gaire bé que ens havia d’explicar els jocs, però la seva història va ser molt interessant i ens va regalar un llibre . Irene G.
La meva iaia ens va explicar a que jugava de petita. Jugava a: Pica-paret, a l’espardenyeta, a les agulles de cap, a les olles… Laura B.
L’àvia de la la Laura B. ens va explicar als jocs que jugava: com la xerranca, l’espardenyeta, l’anell i molts altres. Irene L.
Llavors, quan faltaven quinze minuts per sortir, vam anar al pati a jugar a l’espardenyeta i vam riure. A mi em va semblar molt divertit. Jan
VENDA DE TIQUETS DE MENJADOR A L’ESCOLA A PARTIR DE GENER
19/12/11A partir del dia 1 de gener CatalunyaCaixa ja no
vendrà els tiquets de menjador de la nostra escola. La venda de tiquets es farà
al mateix centre.
Horari matí: dimarts i dijous de 9 a 10 h.
Horari tarda: dijous de 16 a 17:30 h.
Lloc: El menjador gran, entrant per la
porta del porxo sud (pati), no pel vestíbul.
Mínim: 10 tiquets
Per
tal de facilitar el servei agrairíem:
– Sempre que es pugui portar l’import exacte.
– Comprar el màxim de tiquets possibles d’una sola vegada.
– Es pot pagar amb targeta de crèdit
Equip
Directiu
LLIBRES RECOMANATS
14/12/11Per Nadal també un llibre de regal !
No us
deixeu pas influir pels qui diuen que el
Nadal és només temps de joguines.
La
sorpresa d’un llibre, és un regal incomparable.
Com ja va
essent costum, des de la Biblioteca de l’escola us volem fer algunes
recomanacions
de llibres
que ens semblen interessants. Ja sabeu que les edats són relatives. El mateix
llibre pot agradar a edats diferents.
Llibres recomanats per als més
petits , fins a 5 anys
· FONT I FERRÉ, NÚRIA.
Bestioles i bestiasses. Ed: Cruïlla 2010
· FONT I FERRÉ, NÚRIA. Blancs,
negres i virolats. Ed: Cruïlla 2011
· BURNINFHAM, JOHN; OXENBURY, HELEN. Serà un nadó. Intermon Oxfam
2011
· BATAILLE, MARION.10.
Ed: Konikos 2010
· GASOL, ANNA; GUBIANES, VALENTÍ. Sorpresa. Ed: Barcanova 2011
· PONS, NATHALIE; BEN-ARAB, MÀRIAM. Quina mona de Pasqua!. Ed: Barcanova 2011.
· DURAN, TERESA; DEL CORRAL, JORGE. Imma i Emma. Ed: Animallibres 2011.
· PEIX CRUZ, SUSANA; LLENAS, ANNA. El sol fa tard. Ed: El cep i la Nansa 2011.
· PRATS, JOAN DE DÉU; LUÏSOT. El Soori adopta pares. Pub. Abadia de Montserrat 2011.
· LEVERT, CLAUDE; SOLÉ I VENDRELL, CARME .En Benet i el seu roure.Ed: Mars. 2011.
· COMPANY, MERCÈ; ASENSIO, AGUSTÍ. La nana Bunilda menja malsons. Ed: Mars 2011.
· GUILLOPPÉ, ANTOINE. Lluna
plena. Ed: Mac- Millan 2011.
· PI ANDREU, ANDRÉS; KIM. L’abella de més. Ed: Takatuka 2011.
Primers
lectors, 6 o 7 anys:
· FABER, ARIANNE. El pelut. Thule,
2010.
· IMPALA. El rey del mar. Oceano
Travesía, 2009.
· FRATTINI, STÉPHANE. Saps on
visc?. Cruïlla, 2010.
· REYES, YOLANDA; TURDERA,
CRISTIAN [FOT.]. Cucú. Oceano Travesía, 2010.
· METTLER, RENÉ [FOT.];
DELAFOSSE, CLAUDE; FONT I FERRÉ, NÚRIA [TRAD.]. L’ocell. Cruïlla, 2010
· CARTER, DAVID A. Soroll
blanc. Combel, 2010.
· ORAM, HIAWYN; KITAMURA, SATOSHI [FOT.]. En Ferran Enfadat. Ekaré, 2010.
· DUBUC, MARIANNE. Un elefant es balancejava. Baula, 2010.
· FUNKE, CORNELIA. Maleït i
embruixat. Estrella polar, 2011.
· BERRIO, JUAN. El zoo d’en
Tonet. Bang, 2011.
· DOMECQ, MATHILDE . En Poipoi
i en Tito s’estimen. Bang, 2011.
· SMITH, JEFF. El Ratolinet es
vesteix. La Galera, 2011.
· MACDONALD, AMY; FOX-DAVIES,
SARAH [FOT.]. El petit castor. ING, 2011.
· DEMATONS, CHARLOTTE. El
globus groc. Joventut, 2011.
· GAY, MICHEL. La zea.
Corimbo, 2010.
· CROWTHER, KITTY. Poka y Mina
al cinema. Los cuatro azules, 2010.
· NAVARRO, ANGELS. Bona nit : jocs tranquils per abans d’anar
a dormir. Combel, 2010.
· YACCARINO, DAN. Cada
divendres. Intermón Oxfam, 2011.
· SIDO, BARBI; BOYD, NATALIE.
Quin animal és?. La Galera, 2011.
· MIZIELINSKA, ALEKSANDRA. ¿Quién come a quién?. Libros del
Zorro rojo,2010.
· ADAPT. ANNA GASOL ; IL·LUSTR.
MARIONA CABASSA ;VALENTÍ GUBIANAS; CARLES ARBAT. Tres contes de Nadal. Baula,
Lectors en rodatge: 8 i 9 anys:
· COUSINS, LUCY. Nyam,nyam! Els meus contes infantils
preferits. Parramon, 2010
· MIZIELINSKA, ALEXANDRA ¿Quién come a quién? . Libros de Zorro Rojo, 2010
· RODARI, GIANNI. Tonino l’invisible. Libros del Zorro Rojo
· DUMONT, JEAN-FRANÇOIS. L’oca que no volia marcar el pas.
Intermon Oxfam, 2010
· DEMI. El test buit. Joventut, 2010
· SCHÖSSOW, PETER. El meu primer cotxe era vermell.
Joventut, 2010
· GRAVETT, EMILT. Un problema de conills. Cruïlla, 2010
· AERTSSEN, KRISTIEN. La reina dels petons. Corimbo, 2011
· WINTER, JEANETTE. Biblioburro: una história real de Colómbia.
Joventut, 2010
· LOBEL, ARNOLD. L’oncle elefant. Kalandraka 2011
· MILLER, ARTHUR. La manta de Jane. Tusquets 2010
· PEREZ, ALBERTO. Els fabricants de muntanyes.
Animallibres, 2010
· NAVARRO, ÀNGELS. Juegos de ingenio. Timun Mas, 2005
· GALLEGO, JOSÉ LUIS. La meva primera guía d’ocells. La Galera,
2011
· BRIN, ANTOINE. Petita enciclopèdia dels animalons.
Cruïlla, 2011
· CARLAIN, NOÉ. Què llegeixen els animals abans de dormir?.
Joventut, 2011
Lectors ja rodats: 10 i 11 anys:
· LÓPEZ, Edna; . A la recerca del
Tresor de Kola . Edebé, 2011.
· Nöstlinger, Christine. Atenció! En Vranek sembla del tot
inofensiu! . Bambú, 2010.
· MISTRAL, Gabriela. Gabriela Mistral. Selección poética . Faktoría K
de libros, 2009.
· LACOMBE, Benjamin; PEREZ, Sébastien. Genealogía de una bruja . Edelvives, 2009.
· LARREULA, Enric. Contes per a un món millor . La
Magrana, 2010.
· HOLMES, Jeremy. Érase una vez una
vieja que se tragó una mosca gris. Catapulta, 2010
· L’enciclopèdia del monstres . Edebé, 2011
· GEISLER, Dagmar. Les sorpreses de la Wanda . Cruïlla, 2011.
· TWAIN, Mark; RIERA. Les aventures de Tom Sawyer . Bambú, 2010.
· BAILEY, Jacqui. Pelos por todos los
lados : un libro sobre eso de crecer. Océano Travesía, 2010.
· BERENGUER NAVARRO, El caracol del
señor Garrigós . Faktoría K de libros, 2011.
· O’BRIEN, Robert C.. La señora Frisby y las ratas de Nimh . Barcelona:
Ediciones B, 2011.
· STEINHÖFEL, Andreas. Rico & Oskar. El cas del macarró gratinat . Estrella
polar, 2011.
· ABAD, Arturo. Zimbo . OQO, 2011.
· PARELLADA, Ada. Primer cal batre els ous … . Graó, 2010.
· SHYAM, Bhajju. La vida nocturna de los árboles . Faktoría K de libros, 2010.
· HADDON, Mark; MAURI I BATLLE,
Anna. Barrabum!
. La
Magrana, 2010.
· FONTANEL, Béatrice. Tristany i Isolda . Barcelona: Baula, 2010.

