EXCURSIÓ A GAVÀ

El dia 28 de novembre els alumnes de cinquè vam anar al museu de les mines neolítiques de Gavà on vam poder disfrutar d’unes explicacions i videos molt interessants sobre la vida dels nostres avantpassats. També vam passejar per una mina artificial que s’assemblava a la original on vam poder veure el mineral que temps enrere era tan buscat: la varicita.

Finalment ens vam poder fer un penjoll tal i com feien els prehistòrics.
Va ser una sortida molt divertida on vam aprendre moltes coses.

Els alumnes de cinquè.

VISITA ALS BOMBERS

El divendres, dia 25
de novembre, vam anar al parc de bombers de Manresa.
(
Martí)

Ens van ensenyar
imatges de les feines i dels vehicles dels bombers.
(Martina)

Les feines que fan
són: rescatar gent i animals, treure aigua i evitar explosions.
(Kai)

El Ricard va
encendre foc amb un paper de diari i vam haver d’endevinar els tres
elements del foc : flama, cendra i fum
.
(Igor)

Ens van ensenyar la
roba que feien servir per apagar foc i era molt gruixuda. Les botes
anaven enganxades als pantalons.
(Sergi
Nuño)

Després ens van
deixar pujar als camions i tocar la sirena. El Xavier i jo vam parlar
pel micròfon.
(Guim)

Al cap d’una
estona ens van ensenyar els camions sense escala i després els que
tenien escala. Un bomber va pujar a la cistella de l’escala de 30
metres i la van alçar del tot. Després va anar baixant.
(Marc)

A mi em va agradar
moltíssim.
(Carla)

Va ser molt
emocionant
. (Ismael)

A mi m’ha agradat
molt, ha sigut bonic. Gràcies per deixar-nos pujar al camió amb
escala.
(Doâe)

Divendres 25 vam anar al parc de bombers situat a
la carretea de Sant Fruitós .(Xavier R.)

Ens van explicar què feien els bombers. (Christina)

Ens van explicar que els bombers feien moltes
feines con rescatar gent, apagar focs, etc .(Marc )

Tots els bombers eren molt
simpàtics.
(Mònica)

Quan hi ha fum has de passar pel terra perquè el
fum va cap amunt. (Alex)

Ens van explicar que hi ha camions de tota mena.
(Laia Martínez)

M’ha agradat molt perquè vam pujar als camions i
les eines eren interessants.(Karim)

Ens van explicar que per estar protegitshan de dur
pantalons gruixuts, un casc, unes botes i una cosa per no respirar fum. (Jordi)

Em va agradar molt perquè eren molt forts amb les
coses que agafen.(Youssef)


CASAL DE NADAL

Hola famílies,
com a novetat d’aquest any us proposem el casal de nadal. Tindrà lloc del 23 al 5 de gener a l’escola de 9 a 13 hores, amb opció de servei d’acollida de 8.30h a 9h. si ho preferiu, també us hi podeu inscriure per setmanes. El termini d’inscripció és fins el dia 15 de desembre i cal deixar el formulari d’inscripció (cliqueu per descarregar i imprimir) juntament amb el comprovant de transferència a la bústia de l’AMPA. El casal anirà a càrrec de Tirotella, la mateixa entitat que porta a terme el casal d’estiu de l’escola.
Casal Nadal
Per qualsevol dubte us podeu dirigir a la comissió d’extraescolars: extraescolars.puigberenguer@<wbr />gmail.com

RECOLLIDA DE JOGUINES

Hola famílies,
Des de la Comissió de Solidaritat hem pensat fer una recollida de joguines per a la Creu Roja de cara a Nadal.
Segur que tots tenim a casa alguna joguina que els nostres fills ja no utilitzen perquè ja s’han fet grans o perquè ja l’han vist massa.
Es tractaria de portar joguines que estiguin en bon estat (que no els falti cap peça, ni que estiguin trencades), i que no siguin bèl.liques.
Des de Creu Roja les repartirien a les ludoteques, Centres Oberts i famílies de la Plataforma Solidària de Manresa, els quals estarien molt agraïts de qualsevol aportació rebuda.
Les podeu portar al magatzem de l’Ampa (al costat del gimnàs), el dilluns dia 19 i dimarts dia 20, de 8:45 a 9:00 i de 16:30 a 17:00.
Gràcies per la vostra col.laboració.
COMISSIÓ DE SOLIDARITAT.

ELS JOCS DE LES NOSTRES ÀVIES

La Carme, l’àvia del Pau Soler, la Maria Josep, l’àvia de la Judit Soler i la Carme, l’àvia de la Natàlia Espachs ens han vingut a explicar a la classe els jocs de quan eren petites.

La Carme, l’àvia del Pau ens va explicar que jugaven a “La gallina cega” i al “Mocador”.

La Maria Josep, ens va ensenyar a jugar a “La Xarranca” amb un taló de sabata.

La Carme, l’àvia de la Natàlia ens va ensenyar a jugar a “L’anell”.

CAMPANYA DE RECOLLIDA DE MANTES

Hola famílies,

Aquests dies Creu Roja Manresa està portant a terme una campanya de recollida de jaquetes d’hivern i mantes per els més necessitats. Hem cregut convenient informar a totes les famílies per si hi voleu col.laborar.

Si disposeu d’aquest material, el podeu portar a:

Creu Roja Manresa ( Centre Flors Sirera)
c/ Saleses, 10
Manresa

Telèfon: 93 872 56 44

Moltes gràcies,

COMISSIÓ DE SOLIDARITAT

ELS ÉSSERS VIUS

A 5è varem estudiar els éssers vius, unicel·lulars i pluricel·lulars.

Varem fer una preparació microscòpica d’un tel de ceba i la vàrem observar al microscopi.
També vàrem observar trossos animals (caps de mosca, potes d’insecte …)

JUGUEM AMB LES FAMÍLIES!

Els nens i nenes de la classe de 3r A, han explicat les seves vivències de la tarda de jocs amb les famílies.

El divendres 18 de novembre van venir els pares a jugar a la classe X-15. (Pau)

Hem ensenyat a jugar els jocs que hem après aquest any. (Pere)

Vam jugar al Diamant, al Blokus, Seetting Ducks i X-15. (Ferran)

Ens hem dividit en quatre grups per explicar jocs al pares. Jo vaig explicar el Seetting Ducks i era molt divertit.(Aniol)

Em va agradar molt. (Paola)

Ens vam distribuir en quatre grups i al meu grup hi havia l’Aniol, l’Aina, el Dani, el Jordi, el Marc, el Gerard i jo. (Cèlia)

La meva opinió és que m’ha agradat que vinguin els pares (Hasssan).

Hem jugat a X-15 i m’ha agradat molt. (Mariano)

M’ha agradat molt i vam explicar el Blokus. Hi havia la meva mare, el pare de la Judit, el pare de l’Abril i la mare de la Cristina. (Laia Marés)

A mi m’ha agradat molt perquè he conegut als pares del altres i així ens hem divertit. (Aina)

Vam anar al pati a jugar al X-15 perquè els vam convidar, alguns no van venir però va venir mitja classe de pares. (Alex)

Jo m’ho vaig passar molt bé perquè la Laia parava i només faltava veure al pare de la Judit, i es va amagar entre els pares. Quan la Laia estava distreta el pare de la Judit es va salvar de poc. (Mònica)

M’ha agradat molt. Vaig explicar el Blokus i m’ho vaig passar molt bé. (Maria)

A la meva mare li ha agradat sobretot el meu i diu que l’he explicat molt bé. (Karim)

A la partida 1 van jugar la Gemma, la Loli, la Sònia, la Marina, el meu pare, Joan, la M. Àngels i la M. Josep. (Abril)

La meva opinió és que ha sigut divertidíssim, crec que ho hauríem de fer tots els divendres. (Natàlia)

Em va agradar molt perquè va venir tanta gent que em vaig emocionar. (Gerard)