XERRADA ‘SEXUALITAT I AFECTIVITAT’

La pubertat ─que es desenvolupa entre els 8 i els 13 anys, aproximadament─ i l’adolescència són etapes de transició de la infància a l’edat adulta. A la pubertat s’inicia el procés de canvis corporals que permet la transformació del cos infantil en un cos adult.

Els nois i noies experimenten canvis fisiològics importants. Canvia de manera notable l’aparença física i la sexualitat es viu de forma intensa, apassionada i aclaparadora. Tots aquets canvis tenen implicacions emocionals i socials. A l’adolescència, és necessari acostumar-se a un cos nou i els canvis solen produir una mica de desconcert. Tant els nois com les noies fan valoracions del seu propi cos i ho fan en positiu o en negatiu considerant diferents criteris: l’opinió d’altres persones, el que marca la moda, els estereotips socials de masculinitat i feminitat i els estereotips socials de bellesa, entre d’altres.

També ens ensenyen a amagar els genitals que, per a algunes persones, arriben a ser intocables i innominables. És freqüent que les referències als genitals es facin de forma grossera i vulgar i que es considerin parts del nostre cos “poc nobles”, que no mereixen ser tractats amb naturalitat i respecte. Cal superar aquests obstacles i aprendre a relacionar-nos amb el nostre cos de forma natural, sense vergonya ni por.

Sexualitat i afectivitat en la infància i l’adolescència: parlem-ne!

El dimarts 12 de març (20.00 h – menjador del Puigberenguer), l’escola i l’AMPA organitzen la xerrada Sexualitat i afectivitat en la infància i l’adolescència: parlem-ne!, a càrrec de Gemma Torra, psicòloga de la Divisió de Salut Mental d’Althaia ASSIR Bages-Solsonès ( ICS).

L’activitat està adreçada a pares, mares i mestres de l’escola. Prèviament, l’alumnat de 6è parlaran d’aquests temes a l’escola, en horari lectiu.