6è – VISITA JUJOL A TARRAGONA

Bon dia famílies!

El 30 d’abril del 2019 els alumnes de 6è van anar al Camp de Tarragona per descobrir més coses sobre les obres d’en Josep Maria Jujol i Gilbert.

Per començar els alumnes van anar a Vistabella ( Un petit poble prop de Tarragona) a veure l’església del Sagrat Cor, la qual no es va reformar, sinó que la va construir amb pedres inservibles del camp. Van donar un tomb per l’església i van marxar a la segona parada, la Casa Bofarull.

La Casa Bofarull al principi era una masia iniciada al segle XII (12) però a l’any 1913 Jujol va començar la reforma de la masia i la va enllestir l’any 1931. Els alumnes van fer una visita guiada per una membre de la família Bofarull. També van fer una activitat que consisteix en escriure el seu nom a l’estil “Jujolià”.

Per últim van anar al Teatre Metropol (Tarragona). Segons Jujol, el teatre representava un vaixell i tenia decoracions inspirades en el mar. El teatre va ser la primera obra de Jujol com arquitecte. La va començar a construir al 1908 i la va enllestir el 1910.

Els alumnes van descobrir els significats d’alguns signes i d’algunes sales que Jujol havia fet.

Als alumnes de 6è els hi va agradar molt descobrir altres obres de l’arquitecte més il•lustre de la ciutat.

Veure les imatges