Treball per racons

Tal i com vam fer el curs anterior en referència al Projecte de matemàtiques manipulatives i vivencials, us convidem a entrar en les aules per veure com els vostres fills i filles treballen per racons, mitjançant situacions-problemes quotidians que han de resoldre aplicant els conceptes que s’estan treballant.

A parvulari i cicle inicial els racons estan organitzats de manera globalitzada (és a dir, es treballen a la vegada conceptes matemàtics, lingüístics, artístics…)
De 3r a 6è podreu veure racons més específics de matemàtiques.

Us hem passat un email per a que us podeu apuntar a una sessió al grup del vostre fill o filla, amb una participació activa per veure com treballen. En aquest link podeu veure fotos de la vostra participació a totes les aules.

A parvulari es continuen fent els racons de joc simbòlic amb col·laboració de pares i mares que, de manera voluntària i compromesa, ens ajuden amb l’objectiu de millorar la producció oral dels nens i nenes en català. 

 

 

 

 

 


 

 

Projectes d’aula i col·laboracions amb l’entorn

Aquest any el tema comú a l’escola són els valors, treballats des d’un punt de vista vivencial i participatiu. Per això, moltes aules han treballat durant un trimestre conjuntament amb diferents entitats del poble o la comarca. Algunes feines les podeu veure de manera més detallada als nostres BLOGS.

P3 A Les bicicletes
P3 B Els gegants
P4 A L’aigua
P4 B Les bruixes i bruixots
P5 A Els cotxes
P5 B Els indis
1r A El fons del mar
1r B Els paleontòlegs
2n A  Ha fet una campanya de recollida pel banc d’aliments amb l’IES Marta Mata, en col·laboració amb Càritas
2n B Ha fet una campanya de donació de sang per el Banc de Teixits juntament amb l’IES Marta Mata
3r A Tots som mestres d’educació especial
3r B “El camino azul” un projecte sobre la detecció d’emocions, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Montornès
3r C Els ciclistes, amb un projecte de movilitat sostenible.
4t A Han fet una recerca sobre com millorar el poble de Montornès.
4t B ha fet un treball de recerca sobre les diferències a l’hora d’aprendre i les diferents capacitats en col·laboració amb l’Escola d’Educació Especial Can Vila.    
5è A i B han muntat una cooperativa amb els productes ecològics del nostre hort, amb la col·laboració de l‘Ajuntament de Montornès. Part dels guanys aniran a tres associacions: Globus pels valents, ADF i help Gàmbia.
6è A ha treballat conjuntament amb el casal d’avis i àvies, amb un projecte intergeneracional.
6è B han fet un projecte sobre l’amistat, en col·laboració amb l’Esplai Panda de Montornès.

Taller Descobrim Emocions (edició hivern)

El  6 de novembre vam començar amb moltes expectatives el taller Descobrim Emocions en la seva edició d’hivern.
L’objectiu del taller és treballar la gestió d’emocions amb famílies i mestres.
L’Albert Soler va posar en situació als participants amb l’objectiu de reconèixer i posar nom a les seves emocions i fer modelatge amb els seus fills o alumnes.
Després de treballar en grup, cada persona havia d’escollir 2 actituds per treballar-se, buscant accions de millora, com a repte del mes.
Aquestes actuacions s’ aniran posant en comú amb el formador mitjançant un grup de whatsapp amb tots els participants.

Els mestres, per la seva banda, crearan un repte general d’escola: posar nom a les emocions per saber-les reconèixer. Aquestes activitats es faran a través de contes, curtmetratges, jocs de cartes per augmentar el vocabulari emocional, i de pas, el vocabulari de llengua per fer descripcions.

El 4 de desembre va tenir lloc la segona sessió, que anava centrada a la importància de valorar l’escola a nivell familiar, i com ensenyar als fills i filles que tot l’aprenentatge requereix un esforç. Durant la sessió es va crear un intercanvi d’opinions sobre els recursos portats a terme durant el mes passat, i també les mestres van aportar estratègies sobre com es treballa l’esforç a l’aula.

A la 3a i última sessió de l’edició d’hivern del taller, es va parlar de la importància de crear bons hàbits: el secret és la repetició i la repetició… I de transmetre afecte verbal i físic per tal d’educar amb afecte i amb fermesa. Es va treballar amb dinàmiques per a adults molt significatives.