Patis

Captura de pantalla 2014-09-22 a las 11.50.56

A l’escola Mogent tenim dos patis, el d’infantil i el de primària, amb una organització i uns espais diferenciats.

Mentres que el pati d’infantil està pensat per a que els infants puguin descansar, jugar amb altres infants a jocs simbòlics i motrius i fer una descoberta sensorial, el pati de primària va encaminat a que els nens i nenes puguin desenvolupar totes les intel.ligències múltiples a l’hora de l’esbarjo.

“La intel•ligència és la capacitat de resoldre i generar nous problemes.
Elaborar nous productes que siguin valuosos en una o més cultures.
Hi ha 8 tipus d’intel•ligència: la cinètico-corporal, la musical,
la lògico-matemàtica, la lingüística, la interpersonal,
la intrapersonal, la visual-espacial i la naturalista.”
Howard Gadner

Captura de pantalla 2014-09-22 a las 11.50.59

El pati és un espai plenamente educatiu, tan important com els espais interiors. Allà es donen uns tipus de joc i relacions pròpies: les dinàmiques de grup són plenament vives (s’aprèn a socialitzar establint normes i es potencia el llenguatge), i ofereix a l’hora unes possibilitats especifiques, com ara el contacte amb la natura, propostes de moviment, i contacte amb materials diferents que permetran el desenvolupament de les habilitats motrius.

“Les estones d’esbarjo
han de ser espais on es promou la cultura,
es fomenten els valors
i es proporcionen experiències generadores d’aprenentatge.”
Escola Sadako

El disseny dels espais ha estat consensuat amb l’alumnat, que han aportat les seves idees a les reunions de delegats de primària, i amb dibuixos i converses del “pati que somiem” a infantil.

“Es tracta de crear espais exteriors acollidors i bells,
espais que afavoreixin
no tan sols els moviments plens de vitalitat i de risc
sinó també la intimitat i la tranquil•litat.”
Penny Ritcher

Captura de pantalla 2014-09-22 a las 11.50.49

Creiem que el pati no ha de ser només un espai de joc, sinó que ha de poder oferir espais de descans i de descoberta. Un espai agradable, divers, que incrementi la curiositat i que potencii el desenvolupament sensorial i motriu a travès de construir i destruir, d’anar al seu propi ritme, de vèncer obstacles sol o acompanyat, de jugar amb elements naturals, de jugar amb l’espai, d’experimentar i transformar, per contribuir a aconseguir un desenvolupament cognitiu i emocional òptim.