FEM EL TALLER “L´AIGUA EN JOC” AL MVR I UN TOMB PER LA VORA DEL RIU

El dijous dia 8 d´octubre els nens i nenes de segon vam anar al museu perquè aquesta setmana a la nostra escola era la Setmana de la Natura. Els nens i nenes de primer hi van anar el divendres dia 9.

Per començar vam veure un audiovisual molt bonic sobre l´aigua i amb uns instruments musicals anàvem fent diferents sons:  onades,  mar, pluja, cascada, trons, el batec del cor quan som dins la panxa…

Després la monitora ens va ensenyar el pou i vam agafar aigua per saber com ho feien abans. Vam veure un altre vídeo on l´aigua feia anar unes pedres que xafaven el blat per fer farina, era un molí. Després van anar a veure una cuina antiga i ens va explicar que l´objecte més valuós que hi havia allí abans, era l´aixeta! I per banyar-se havien d´anar a la font a buscar aigua i escalfar-la i després omplir la banyera per banyar-se. Quina feinada!

A fora, a la vora de l´hort, vam fer tres activitats més. Vam fer un dibuix amb un pinzell que portava un dipòsit d´aigua i dibuixàvem damunt d´un material especial i l´aigua es veia de color negre. Més tard el dibuix desapareixia perquè l´aigua s´evaporava. Ens va agradar molt. També vam anar al safareig i vam rentar roba com ho feien abans i la vam estendre. I ara ja sabem que vol dir “fer safareig” .També vam veure, a galet, aigua fresca d´un càntir i vam provar de caminar amb ell posant-lo damunt del nostre cap.

Per acabar vam tornar cap a l´escola passant per la vora del riu i vam veure com de mica en mica van creixent les plantes, les algues i els arbres. Vam recollir tomàquets de tomaqueres que han sortit soles. També vam agafar una pedra bonica de la vora del riu per decorar-la amb pintura i hi vam escriure una paraula o desig relacionada amb la millora de l´entorn i del nostre planeta.

Alumnes de Segon.