L’ESCOLA AL MUSEU DE LA VIDA RURAL. ESSÈNCIA VITALISTA

Coincidint amb la commemoració del centenari del naixement de Maties Palau Ferré, el Museu de la Vida Rural ha dut a terme una exposició amb l’essència vitalista de l’artista. S’hi poden observar algunes de les seves obres, on es redescobreix el nexe de la humanitat amb la natura i la pau a través de la mirada lluminosa de l’artista i la vivesa dels colors que utilitza a les seves teles.

Recreacions de l’alumnat de l’Escola Martí Poch

A l’entrada de la sala hi comparteix protagonisme una petita mostra dels treballs que durant el curs 2020-2021 van realitzar els alumnes de l’escola Martí Poch entorn a la figura i obra de l’autor montblanquí.

El dia 23 d’octubre va tenir lloc la inauguració d’aquesta exposició on Francesc Marco-Palau i Rosa de les Neus Marco-Palau van fer esment a l’obra i a l’imaginari referencial de Palau Ferré amb els seus paisatges primaverals d’arbres fruiters, les natures estàtiques, les composicions florals, … També van fer referència a la seva vessant d’escultor i ceramista. Ester Anglès, directora de l’escola, va destacar el projecte interdisciplinari que es va desenvolupar a l’escola fent esment al vessant artístic i alhora destacant els valors que transmet l’obra de Palau Ferré i com aquests van fer de nexe amb els continguts que durant el curs s’anaven desgranant: la sardana, la dona, la pau, les ONG, Carnaval…  Finalment va destacar el “Museu a l’escola” que es va realitzar el mes de juny i com acaba el projecte amb l’”Escola al Museu”.

No hi van faltar les paraules de l’alcalde Josep M Vidal i la directora del museu, Gemma Carbó, que van ser aplaudides pel nombrós públic assistent.

Aquesta exposició hi estarà fins el 23 de gener de 2022, per la qual cosa els alumnes de l’escola tornaran a visitar-la per poder gaudir un altre cop de les obres de Palau Ferré, i així donar per finalitzar el projecte.