LET’S CLEAN UP, EUROPE 2023

L’escola Martí Poch juntament amb tots els centres educatius de la comarca vam participar a la campanya europea «Let’s clean up, Europe!» Una iniciativa que sorgeix dels docents i coordinadors del programa d’Escola Verda, encarregats de dinamitzar i planificar accions entorn a l’educació per la sostenibilitat.

La iniciativa «Let’s clean up, Europe!» és una acció comuna a tot Europa que s’organitza simultàniament a diversos indrets, per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

Els més petits de l’escola van estar pels voltants del camp de futbol i en poca estona van recollir 24 kg de deixalles. Els alumnes de cicle inicial van fer un recorregut pel camí del Molí de Guasch i en van recollir més de 54 kg. Els nens i nenes de cicle mitjà van recollir deixalles al llarg del camí de la deixalleria i també van agrupar 34 kg de deixalles. Pel que fa els nois i noies més grans de l’escola van estar per la zona protegida del Barranc del Tillar i en aquest cas també van tornar amb 26 kg de brossa.

Alumnes i mestres van arreplegar 138 kg de deixalles, repartides entre plàstics i envasos, vidre, papers i altres andròmines.

La jornada de recollida de deixalles va tenir lloc el dijous 4 i el divendres 5 de maig en horari lectiu de matí o tarda.

Més enllà de recollir la brossa d’algun racó de la nostra localitat, en aquesta campanya es pretén donar visibilitat a la quantitat de residus que generem; ser més curosos amb el què fem de les deixalles i conscienciar-nos que el nostre planeta no pot engolir tot el que anem escampant. Hauríem d’evitar anar deixant el rastre de deixalles, ja que o bé perduren durant molt temps a boscos i camins o fan cap al mar, amb les conseqüències negatives que comporten.

Sabem que no és la nostra brossa, però que sí que és el nostre planeta. Gràcies per cuidar-lo!