L’ESCOLA MARTÍ POCH ASSISTEIX AL FÒRUM D’ESCOLES VERDES

El passat dimarts 11 de desembre, els delegats verds de Cicle Superior van assistir al Fòrum d’escoles Verdes que va tenir lloc a Montblanc.

Al Fòrum hi van assistir representants verds de les escoles de l’Alt Camp i la Conca de Barberà amb l’objectiu d’intercanviar experiències entre els alumnes dels centres participants. Al matí es va realitzar un mercat d’experiències en el que la nostra escola hi exposava tota la feina feta en l’experimentació a l’hort; altres escoles van exposar com han transformat el pati, quins treballs fan amb material reciclat o com s’organitzen els esmorzars saludables, entre d’altres.

Després d’esmorzar i havent agafat força, els alumnes es van agrupar amb nens i nenes d’altres escoles per fer una dinàmica de grup. L’objectiu era conèixer els problemes mediambientals que tenia el planeta Terra i les seves possibles solucions, totes elles aplicades a l’escola, la família i l’entorn. Els mestres també es van agrupar amb altres docents amb la finalitat de conèixer els objectius de desenvolupament sostenible (ODS), vigents fins al 2030, i de quina manera es podrien treballar a l’escola.

Així doncs, carregats d’idees, tant alumnes com mestres es van retrobar per dinar i intercanviar impressions; a la tarda van seguir fent una gimcana per Montblanc. A banda de descobrir i conèixer els indrets més característics, s’havia d’intentar enquestar a persones residents a Montblanc perquè donessin la seva opinió sobre el canvi climàtic i com podien contribuir personalment a millorar-lo. També alguns veïns/es van valorar com funciona el sistema de recollida selectiva anomenat “porta a porta”.

Va ser una jornada diferent i didàctica on els delegats verds i els mestres acompanyants van marxar carregats d’idees i projectes nous per compartir amb els alumnes de l’escola. Només ens cal felicitar als alumnes representants de l’Escola Martí Poch per la feina feta, moltes gràcies !!!