LA CATÀSTROFE QUE HA PORTAT EL RIU FANCOLÍ

El passat dimarts 22 d’octubre a partir de les 22h va començar a créixer el riu Francolí.  L’endemà el riu estava completament desbordat.  Segons van informar a les notícies havia crescut com deu cops el seu cabal, per tal es podia comparar al del riu Ebre. Al poble hi van caure 165 litres per metre quadrat

Aquesta crescuda sobtada va rebentar moltes coses al poble de l’Espluga com per exemple: el celler Rendé Masdeu, el restaurant el Gatim i les Disset Fonts,  el complex Drac Actiu, el Parc Fluvial, molts horts i en moltes cases hi va entrar fang i arbres. També van desaparèixer quatre persones.

El dia 23 ens vam aixecar i la mare ens va dir que aquest dia no hi hauria classes, ja que s’havien suspès. Vaig baixar a buscar  llanternes perquè al poble no teníem llum. Més tard vam anar a veure el riu i el mal que havia fet. Vam veure troncs tirats pel terra, que el restaurant el Gatim ja no existia… Va ser la primera riuada que viva i no em va agradar gens. Per la tarda quan vaig tornar al riu ja hi havia molta gent ajudant a treure runa i fang.

El dijous vam tornar a l’escola i totes les classes vam parlar dels fets que havíem vist i viscut, també de com ens sentíem. Vam fer dibuixos i escrits del que havíem evidenciat i a les 11h vam sortir tots al pati de l’escola per fer un minut de silenci en record a totes les famílies que estaven patint els efectes de la riuada.

Tot el que hem anat aprenent entorn a la riuada ha quedat exposat a les classes i pels passadissos de l’escola.

Alumnes de quart