GAUDIM DE NOVES TECNOLOGIES TAC: ROBÒTICA I TAULETES A L’AULA.

A Educació Infantil hem iniciat la utilització d’aquests recursos educatius molt emergents a l’escola actual.

Són eines molt motivadores i que ens permeten iniciar a l’alumnat en el desenvolupament d’habilitats, capacitats i competències bàsiques a través de la resolució de petits reptes d’aprenentatges mitjançant l’ús de la robòtica i tauletes.

ELS BEE BOTS

Són uns robots en forma d’abella molt divertits. Ens permeten poder programar-los per moure’ls. Els hi podem donar diferents ordres mitjançant uns botons que tenen a l’esquena.

Amb aquesta eina motivadora i senzilla es treballa el pensament computacional. Les abelles Bee Bot permeten començar a ensenyar control, llenguatge direccional (endavant, endarrere, esquerra, dreta, girar, esborrar, avançar), programació de manera lúdica i fomentant el treball en equip.

El propòsit és introduir als més petits en la programació d’un robot.

Mitjançant la planificació dels moviments de les abelles els permetrà arribar a l’objectiu fixat, seguint els 4 passos:

-Pensar on vol arribar
-Indicar el recorregut
-Fer-ho
-Comprovar si ho ha preparat bé.

LES TAULETES

Són un recurs didàctic que doten d’un component motivacional donat que ells estan habituats a utilitzar-les. Afegides a les activitats escolars afavoreixen l’atenció a la diversitat.

Les noves tecnologies a l’aula fan molt més fàcil els aprenentatges i amplien les possibilitats de coneixement.

Les activitats es duen a terme a partir de P-3 tenint en compte els interessos dels infants.

A Infantil aprenem gaudint!

Equip de mestres d’Educació infantil