EL SERVEI DEL MENJADOR ESCOLAR: ENQUESTA PER A LES FAMÍLIES

El servei del menjador escolar és un recurs educatiu de primer ordre. Aquest servei inclou l’àpat del migdia així com l’atenció als usuaris i les actuacions educatives en els períodes de temps lliure anterior i posterior al dinar. En aquest sentit, és un àmbit idoni per educar els infants en els hàbits saludables d’una dieta equilibrada, per fer-los adquirir rutines i hàbits d’higiene, i sobretot perquè guanyin en autonomia personal i perquè en millorin la socialització amb altres companys i companyes.

El Departament d’Ensenyament té la voluntat de millorar aquest servei, de reforçar-ne el caràcter educatiu i de garantir la participació de les famílies en les decisions que es prenguin sobre el servei de menjadors escolars. Ens hi ajudes?

• El servei de menjador ha de ser entès com un espai educatiu més. Com podem millorar la qualitat educativa d’aquest servei?
  • L’adquisició de bons hàbits alimentaris és un factor bàsic per a la salut i per al creixement dels infants. Com podem millorar la qualitat alimentària dels menjadors escolars?
  • Els contractes per gestionar el servei escolar de menjador estan subjectes a la Llei de contractes del sector públic. Quins criteris s’han de tenir en compte per tal que les adjudicacions atenguin únicament criteris de qualitat del servei?
  • El nou decret ha de garantir la participació de les famílies en la gestió del servei de menjadors a través de la comissió de menjadors escollida pel consell escolar del centre. Quines haurien de ser les competències d’aquesta comissió?

Podeu fer les vostres aportacions emplenant aquest formulari.