Aprenent dels convidats i convidades, LA VISITA

Aquest curs a la classe de primer hem posat en marxa una activitat en llengua castellana per tal de potenciar l´expressió oral en aquesta llengua. Aquesta activitat l` anomenem La Visita i  consisteix en que cada nen o nena proposa un familiar, amic, conegut… per venir a la seva classe.

L´alumne/a pren la carpeta de La Visita cap a casa per concretar el dia i el tema que  el convidat/a li agradaria aportar al grup. Després a classe entre tots es prepara la seva rebuda ja sigui amb un joc, cançó, endevinalla, conte,  o alguna altra idea a expressar en castellà. El dia convingut tots esperem la visita, l´alumne/a que convida se sent especialment content i els pares, germans, amics… que fins ara ens han visitat han portat moltes idees engrescadores  i diverses per als alumnes.

La Mercè, la tutora, va convidar la Dolors Foguet a la qual els alumnes havien tingut a P.3 i P.4. La Dolors els va explicar un conte molt bonic “Hilo sin fin”.

La Mireya va convidar la seva cosina Paula i va explicar, amb ajuda de fotos i vídeos, diferents aspectes sobre l´hípica i els cavalls.

La Douae va convidar la seva germana Omaima que els va parlar sobre el Marroc i els seus menjars, costums i sobre la llengua àrab. Va portar molts objectes i un llibre de primer de primària del Marroc.

La Núria va convidar la seva cosina Edith i la Leila. Elles els van explicar sobre la caseta on cuiden gatets abandonats i com s´ho fan per recollir diners per comprar el que necessiten els gatets.

El Jonathan va convidar el seu pare, el Daniel. El tema a tractar van ser els quads i com que va portar el quad del Jonathan l´activitat va ser molt pràctica.

L´Elna també va convidar el seu pare. El Jordi va parlar sobre la seva feina com a professor d´Educació Física i també sobre els diferents esports de muntanya que practica.

La Carlota va triar la seva mare per venir a la classe. L´Alba va aportar un petit experiment a fer amb maizena i aigua i van poder veure com es comporta aquesta barreja al ser manipulada.

La Cèlia també va convidar la seva mare que també es diu Cèlia. I va portar a la classe el conillet Baloo que tenen a casa. Els nens van poder observar-lo i donar-li menjar.

El Sergi va convidar el seu pare. El Salvi els va explicar sobre les oliveres i l´oli ecològic que elabora. I aquest cop vam acabar berenant pa amb oli i sal o sucre.

I encara no hem acabat. Ens queden vuit visites més que segurament seran també molt interessants.