T.I: LES JOGUINES

Segur que alguna vegada us heu preguntat què hi ha dins d’una joguina i què la fa funcionar. Doncs… a partir de la pregunta: “Quins canvis es produeixen en una joguina quan funciona?”, l’alumnat de 2n ha començat a plantejar-se interrogants sobre el funcionament d’un objecte tan proper a ells. Aquests interrogants han creat la necessitat d’utilitzar diferents estratègies de cerca, comparació, contrast d’informació i, sobretot, d’observació vivencial i anàlisi.

Ara que ja portem unes setmanes treballant sobre el funcionament de les joguines,  volem compartir amb vosaltres les diferents fases d’aquest Treball d’Investigació tan emocionant i engrescador realitzades fins ara.

 

PLA D’ACCIÓ INICIAL

Analitzem la part externa de la joguina que hem triat per a realitzar la nostra investigació i formulem diferents hipòtesis sobre què li passa a aquesta joguina per dins quan la posem en funcionament. En aquesta fase inicial, la dificultat de poder observar directament els fets que donen resposta a la pregunta, fa que el diàleg tingui un paper molt rellevant: acceptació de diferents punts de vista, simulació de processos….

PLA D’ACCIÓ INTERMEDI

Un cop realitzats els processos previs, hem pogut observar de manera vivencial la pregunta plantejada obrint la nostra joguina, i hem comprovat les nostres hipòtesis. Continuem recollint tot el procés a la nostra carpeta d’aprenentatge.

PLA D’ACCIÓ FINAL

Fem un recull de les conclusions extretes un cop realitzat tot el procés d’experimentació. Ara només ens falta fer una exposició final de la investigació als nostres companys i companyes, i una autoavaluació en grup per acordar aquells aspectes que hem fet correctament i altres que hem de millorar.

CONCLUSIONS

(Tasca en procés. Properament us la compartirem).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>