Setmana de la ciència a la comunitat dels mitjans

Aquestes dues últimes setmanes de novembre, l’alumnat de l’escola ha pogut gaudir de diferents activitats científiques emmarcades en la Setmana de la Ciència, promoguda per l’Ajuntament de Sant Joan Despí. La comunitat de mitjans ha fet tres activitats diferents, una per cada nivell:

L’alumnat de primer ha fet l’activitat “Experimentívors”, activitat en què s’han convertit en autèntics científics ja que mitjançant l’observació i experimentació, s’ha potenciat la seva curiositat vers la ciència i alguns fenòmens científics.

Segon ha pogut gaudir de l’observació de les constel·lacions en un planetari bombolla a l’espai de l’Àrea a la Persona. Han après el nom d’algunes constel·lacions i on es troben. Tots els nens i nenes han sortit del planetari convertits en veritables astrònoms!

Finalment, amb l’ajuda del Museu de les Matemàtiques de Catalunya, l’alumnat de tercer s’ha convertit en autèntics matemàtics. Amb l’ajuda de diferents materials manipulatius, han pogut construir dotze poliminós de formes diferents però amb la mateixa àrea.

L’objectiu d’aquestes activitats és potenciar el pensament científic entre el nostre alumnat i animar-los a veure ciència i matemàtiques al nostre voltant més quotidià. Totes tres activitats han agradat molt i els infants han gaudit de valent! Us deixem un petit recull de fotografies perquè ho pugueu veure.