La intel·ligència artificial entra amb força a l’Escola Espai-3: ens hem de preparar i anticipar

Els alumnes de cicle superior de Primària de l’Escola Espai-3 formen part del projecte que promou l’Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado (INTEF) per treballar la intel·ligència artificial a les aules. Aquest projecte, sota el nom de L’Escola de Pensament computacional i Intel·ligència Artificial, s’estén arreu de les escoles de l’estat i L’Espai-3 és una de les 20 escoles de Catalunya que hi participa.

Aquest projecte ja ha superat la primera i segona fase en què una docent del centre ha rebut les eines necessàries per implementar la intel·ligència artificial a l’aula i ha portat a terme diversos projectes amb l’alumnat de cinquè i sisè.  En la següent etapa del projecte, que tot just s’inicia aquesta setmana es dona pas a la investigació sobre l’impacte que l’ensenyament i l’aprenentage de la intel·ligència artificial tenen en els alumnes.

Podeu consultar totes les dades del projecte a INTEF

És tanta la rellevància d’aquesta pròxima disrupció educativa que la Unió Europea ja fa temps que analitza i proposa mesures per a la “prevenció” i la “preparació” dels nostres estudiants i professionals per a la imminent arribada de la IA. També la UNESCO ha generat un document realment interessant sobre la IA en Educació.