Micro:bit a l’aula amb dispositius mòbils

BBC micro:bit és una petita placa programable dissenyada per diferents empreses al Regne Unit perquè aprendre a programar sigui fàcil, divertit i estigui a l’abast de tothom. El seu primer llançament va ser fa 5 anys i es calcula que avui dia hi ha 5 milions de targetes micro:bit que s’estan usant en el món per a ensenyar a programar.

Gràcies a les característiques del seu disseny, amb codi obert i una interessant quantitat de sensors, permet realitzar infinitats de projectes. La seva estructura fa que la creativitat pugui explotar-se al màxim i que, mentre un vagi avançant en el coneixement de l’eina, pugui animar-se a pensar projectes cada vegada més ambiciosos.

Tot i l’aparença inicial tan simple, micro:bit es pot utilitzar al nivell que volguem: inicial, avançat, pro … Per programar-la podem utilitzar diferents opcionsScratch 3.0mBlock5EduBlocksMicroBlocks, … PythonArduino, … Fins i tot App Inventor ha creat un cojunt d’extensions que permeten la interacció de micro:bit amb altres dispositius.

A l’escola Espai-3 ens iniciem a cinquè  aparellant la placa amb l’Ipad i treballant amb ell com a eina de programació i documentació amb petits reptes que permetran als nostres alumnes anar descobrirnt les possibilitats de visualització i sels sensors integrats de la placa  per després seguir avançant en el disseny i construcció de programes utilitzant estructures amb complexitat gradual.