INTERNET SEGURA PER ALS NENS I NENES

Formar i capacitar professors i alumnes sobre l’ús segur i responsable d’Internet per part dels menors és l’objectiu d’aquesta iniciativa L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE),  que mitjançant d’Internet Segura for Kids, llança una nova edició de el programa “Jornades escolars per a un ús segur i responsable de la Xarxa”, amb l’objectiu de formar i capacitar tant a professors com a alumnes per que els menors facin un ús segur i responsable d’Internet. Les jornades, de caràcter gratuït, tindran lloc durant el curs escolar 2019/2020 en centres educatius de totes les províncies espanyoles i estan dirigides a professorat i alumnat des de 2n d’Educació Primària fins a 2n d’Educació Secundària.

Cada jornada està formada per un taller dirigit a educadors, que servirà per capacitar els docents en la impartició de les unitats didàctiques; i dos tallers pràctics per a alumnes, en els quals se’ls conscienciarà sobre els riscos, així com la promoció de bones pràctiques en l’ús d’Internet, de manera divertida i amena. En aquesta edició, els centres escolars podran treballar mitjançant dinàmiques “Vivim en xarxa”, “El teu informació val molt”, “Controla la tecnologia”, “Mira més enllà de la pantalla”, “Saps triar” i “Vam començar amb ciberseguretat” . En elles s’abordaran temes com el respecte als altres en Internet; la cura de la privacitat, la identitat digital i la reputació; la gestió de la informació i l’accés a continguts inapropiats; el ciberassetjament; la protecció de dispositius davant virus i fraus i l’ús excessiu de les TIC.

L’Escola Espai -3 ha començat avui aquest nou repte integrat dins del projecte Mobils.edu