“La família Panellet i la caixa màgica”

Ens plau comunicar-vos que el proper 30 d’octubre, a partir de les 16:30 de la tarda hi haurà una petita parada de llibres al costat de la sortida principal de l’escola Circell on podreu adquirir el llibre “ La família Panellet i la caixa màgica”.

El llibre que posarem a la venta ha estat escrit i dibuixat  entre TOTS ELS NENS i TOTES LES NENES de l’escola Circell durant el curs 2019-2020, amb la col·laboració altruista de l’Ateneu Mogenc ,en la part econòmica i logística, i del fotògraf  Ignasi Blanca, en la banda artística .
El llibre tindrà un cost de 4 euros. El 75% dels beneficis seran entregats als alumnes de sisè perquè puguin realitzar la sortida o activitat de fi de curs que els protocols permetin per acomiadar-se del seu pas per l’Escola. La resta serà destinat a cobrir el cost d’impressió i edició del llibre.

L’elaboració d’aquest llibre neix d’un projecte col·laboratiu entre  l’Associació Cultural Ateneu Mogenc  i l’Escola pública Circell.

El curs passat, l’entitat cultural ens va oferir fer-nos partíceps del seu projecte literari que consistia en la  creació de petits llibres que parlessin del poble de Moja. El primer d’aquests llibres va ser l’editat el desembre del 2018, Mògia, De quan hi havia un poble sense nom, escrit per en Josep Tort i il·lustrat per l’ex-alumne de l’escola Nil Sarramià .

El claustre de professorat vam acceptar de seguida aquesta interessant proposta  i vam triar escriure un llibre que parlés de l’escola, realitzant-lo  amb una metodologia cooperativa, on tot l’alumnat pogués participar. Vam decidir que els protagonistes del nostre llibre fossin  els capgrossos que cada curs  amenitzen  la festa de  la Castanyada a l’escola Circell i als que popularment anomenem la Família Panellet.

Els personatges de la Família Panellet van ser creats ara  fa vuit anys pels mestres i els alumnes  de l’escola  Circell amb l’objectiu d’utilitzar-los com un recurs pedagògic per treballar les  tradicions pròpies vinculades a la tardor . Els dibuixos primigenis representaven  6 menjars típics de la  tardor:  la mare Castanya, el pare Moniato, el fill Panellet, la filleta Compota, l’àvia Magrana i l’avi Codony.

El curs 2017-2018,  gràcies a la col·laboració econòmica i logística de l’AMPA i al guiatge de  l’artesana Helena Urbano, l’alumnat i el professorat vam transformar les il·lustracions en figures 3D i, un curs més tard, la senyora Isabel Gimenez Solis ens va confeccionar els vestits dels capgrossos utilitzant els dissenys de vestuari que havien dibuixat els i les alumnes de l’escola.

Aquest any, una mica més tard del que haguéssim desitjat a causa del confinament, us presentem el nostre llibre, La família panellet i la caixa màgica, un treball fruit de la il·lusió i la imaginació dels nens i nenes de l’escola.

La paradeta de llibres complirà totes les normatives sanitàries vigents i comptarem amb la col·laboració de  l’Ateneu Mogenc i dels  nois i noies de sisè per realitzar la venda dels llibres.
Us demanem que en tot moment seguiu les indicacions de distància que veureu al voltant de la parada de llibres per tal de seguir el protocol sanitari que ens demana l’Ajuntament de Moja i el Departament de Sanitat.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *