Plantilla

Les professions de l’equip humà del centre són: mestre d’educació especial, educador, fisioterapeuta, psicòleg clínic, psiquiatra… El perfil del mestre tutor del centre requereix una formació específica en el tractament dels trastorns greus de la personalitat (partint de la línia psicodinàmica),  en el dèficit visual i la seva atenció especialitzada, en la sordceguesa (per tant coneixement de la llengua de signes catalana), en els programes d’intervenció específics del centre (mobilitat i orientació, percepció hàptica, estimulació visual)… Així doncs aquest/a professional ha de tenir una alta especialització tècnica i un bon nivell relacional per ser capaç d’oferir a l’Infant amb pluridiscapacitat un tractament i un acolliment global i no una atenció dirigida a cada un dels seus dèficits. Ha d’intervenir amb nens/es complexes per això ha de ser bon coneixedor de les possibilitats d’evolució de les seves discapacitats i/o patologies i comunicar amb les emocions d’aquests infants. Ha de treballar en equip per adequar totes les eines i els recursos a les possibilitats reals dels alumnes. A més ha d’estar motivat per a continuar aprenent i formar-se sent crític de la pròpia tasca educativa.

La formació i els coneixements en intervenció especialitzada han de permetre:

• Establir un bon VINCLE  afectiu amb l’infant, oferir-li seguretat i confiança, per a què pugui rebre i codificar la informació, evitant l’aïllament i contenint les angoixes que provoca la pluridiscapacitat.
  • Mantenir sempre una actitud “d’ESCOLTA” per tal de captar els petits gestos comunicatius de l’infant, entendre-les i donar respostes ajustades a les seves necessitats.
  • Acompanyar en el procés de desenvolupament i evolució de l’alumne ajudant-lo en les seves necessitats i afavorint les seves potencialitats.
  • Donar SUPORT EMOCIONAL a les famílies, acompanyant-les, recollint angoixes i pors, canalitzant-les, tot garantint la continuïtat de la relació família – escola. Compartir i elaborar conjuntament pautes d’atenció i d’intervenció amb el seu fill/a.
  • Dur a terme una intervenció que atengui a la GLOBALITAT de l’alumne, elaborar una programació de cada entorn, assumint la tasca terapèutica i  tenint en compte els aspectes relacionals i evolutius, prioritaris a l’hora de plantejar-se cada intervenció.

Professionals del centre:

• 9 mestres (incloent la directora)
  • 2 educadores
  • 1 administrativa