Activitats

• Activitat de piscina (hidroteràpia):

DSC05469

Es realitza durant tot el curs escolar, amb monitors especialitzats de Joc Viu (IBE-esports inclou). El mitjà aquàtic ofereix unes característiques físiques que faciliten els moviments autònoms i la relaxació.

A l’activitat de piscina es treballen diferents continguts pedagògics:

• Adaptació i ubicació a un espai diferent al de l’escola.
  • Acceptació i coneixement d’altres adults diferents als referents d’aula.
  • Treball corporal de mobilitat i d’esforç físic.
  • L’equilibri, la flotació i el desplaçament dins l’aigua.
  • Gaudir d’una activitat lúdica.
  • Activitat de cavalls (hipoteràpia):

DSCF1500

L’activitat de cavalls és una activitat molt motivadora per als nostres alumnes. Està coordinada pel fisioterapeuta i requereix de la implicació de tot l’equip professionals de l’escola per dur-la a terme amb la seguretat necessària.  Els cavalls que vénen a l’escola provenen de la Hípica Les Tanques.

Els continguts pedagògics que es treballen, principalment, són:

• Generalització de l’activitat fora de l’escola, per part de les famílies. Oferint alternatives d’oci motivadores.
  • Gaudir de l’activitat i de la relació amb el cavall.
  • Comunicació amb les famílies.
  • Treball d’acceptació de l’activitat.
  • Contingut pedagògic sensorial i cognitiu: experimentació tàctil del pèl del cavall i de la seva temperatura corporal. Així com estímuls propioceptius, auditius i olfactius. Treball d’espera quan el cavall s’atura i de relaxació. Treball de comunicació expressant les demandes al cavall (al trot, so, etc.)
  • Treball corporal i vestibular, acoplant-se als moviments del cavall. Així com d’equilibri i de control postural en l’execució de diferents posicions (les voltes al món, alumnes que es posen de genolls o inclús de peu d’alt del cavall).
  • Activitat amb gossos:

Des de fa alguns anys a l’escola realitzem diverses sessions amb gossos a càrrec de l’Associació DOGCAMP, associació sense ànim de lucre que realitza diferents activitats amb gossos de caire terapèutic.

Els continguts pedagògics que es treballen inclouen aspectes a nivell sensorial, de relació i de comunicació:

• Gaudir tots junts de l’activitat, de l’experiència sensorial, del contacte i relació amb el gos.
  • Contingut pedagògic sensorial i cognitiu: Experimentació tàctil del pèl, la pell, el ritme de la respiració i la temperatura corporal de l’animal.
  • Acceptació del contacte des de tocar amb les mans fins a poder estirar-se al damunt.
  • Experimentació olfactiva de l’animal.
  • Relació amb el gos tant a nivell de contacte corporal com fent ús d’estris i materials (raspallar-lo, passejar, posar la corretja, etc.)