Casal d’estiu

El casal d’estiu té com a principal objectiu proporcionar una estructura lúdica en un període de vacances llarg.  I també oferir a les famílies un temps i un espai adient per als seus fills/es mentre arriben les vacances.

El casal està a càrrec de l’AMPA de l’escola i organtizat per les mateixes monitores de l’escola.

Durant el curs escolar es donen referència a totes i cada una de les activitats diàries, i s’ofereix un sentit al transcurs  del dia i de la setmana mitjançant activitats referents. Quan s’acaba el curs escolar s’ha de trencar amb rutines i descansar, però també trobar un sentit al transcurs del dia i de la setmana i això és el que ofereix l’activitat del casal d’estiu.

És una activitat on l’atenció gairebé és individualitzada i per professionals coneixedores de les necessitats, demandes i possibilitats de l’alumnat.

El fet que el casal es pugui dur a terme a l’escola, ajuda a donar seguretat als alumnes en les activitats lúdiques, diferents de les del curs escolar. Gràcies a trobar-se dins d’un ambient segur i conegut en què s’atreveixen a experimentar. Algunes de les activitats que es duen a terme són: activitats d’aigua, tallers de manipulació, jocs motrius, música, festes temàtiques, etc.

Els principals objectius del casal són:

• Fer partícip i protagonista a cada nen i nena de les diferents activitats que es realitzen durant tot el casal.
  • Desenvolupar activitats d’oci enriquidores para tots.
  • Mantenir i treballar les capacitats sensorials i motrius, així com, els hàbits d’higiene i autonomia personal.
  • Afavorir la relació entre els participants, creant un clima afectiu i de confiança.