Club de lectura

Club de lectura a l’Institut de Vilafant

L’Institut de Vilafant ha dut a terme durant el present curs escolar el club de lectura, activitat endegada el segon trimestre del curs anterior. Es tracta de fer arribar una obra de qualsevol gènere i/o autor, en català, castellà o anglès a alumnes interessats en aprofundir en els llibres fora dels estereotips  habituals de l’aula. Els alumnes són tots voluntaris i només se’ls demana que llegeixin el llibre proposat i assisteixin a una sessió d’una hora aproximadament de durada en la qual es parla de tot el que envolta l’obra en qüestió. En aquest sentit vam començar, esperonats pel SEAE, el curs 2014-15 i van ser dues les obres proposades d’autores amb vincles empordanesos, El violí d’Auschwitz, de M.Àngels Anglada i El mestre de dibuix de M.Àngels Gardella, la qual ens va acompanyar en l’anàlisi de la seva obra i va entusiasmar els alumnes.

El curs 2015-16 començà amb el club de lectura en anglès, per la qual cosa es van repartir exemplars de The Legend of Sleepyhollow de Washington Irving i  es va fer coincidir amb la festa anglosaxona de Halloween. Tothom, alumnes, professorat i també la dinamitzadora van complir amb escreix amb la trobada anant ben disfressats. Val a dir que el club de lectura en anglès va ser dinamitzat per una persona nadiua. Durant el segon trimestre d’enguany es va proposar la lectura Noel et busca, d’À. Burgas que va agradar molt també als nostres alumnes que van haver de resoldre un veritable trencaclosques fins aconseguir treure l’entrellat de la novel·la. No tot, però, ha estat encertat i el darrer club de lectura no s’ha pogut dur a terme perquè les dates proposades han coincidit en activitats diverses de la majoria dels alumnes inscrits.