Ruta de l’exili

El passat 9 de març, els alumnes de segon de batxillerat varen seguir la ruta que molts exiliats, fugint del feixisme, varen fer el febrer del 1939.

Organitzat pel Departament de Socials, els alumnes varen visitar el Museu Memorial de l’Exili de la Jonquera on varen poder copsar que l’exili del 39 s’ha reproduït en la història recent d’Europa amb els exilis del conflicte dels Balcans i també amb els refugists provinents de Síria i altres llocs.

exili_1 exili_2

També varen trepitjar la platja d’Argelès, on molts homes i dones foren empresonats per les autoritats franceses. En el centre d’interpretació del Camp d’Argelés, al castell de Valmy, varen poder sentir el patiment i la indignitat que patiren els refugiats espanyols i catalans.

No varem voler acabar l’excursió sense fer una ofrena floral al monòlit a l’entrada de la platja d’Argelès dedicat als homes i dones que varen lluitar per la llibertat i la democràcia. Molts d’ells varen donar la seva vida per la nostra llibertat. El nostre deure com a centre educatiu és que no s’oblidi mai el sacrifici d’aquestes persones

exili_4 exili_3