Sortida a Poblet i el seu Camp d’Aprenentatge

El passat dijous 1 de febrer, els alumnes de 2n d’ESO vam anar a visitar el monestir de Poblet i a fer activitats al seu camp d’aprenentatge.

A l’ arribar ens van deixar un temps per esmorzar, feia molt de fred. Després ens van dividir en tres grups per ensenyar-nos les parts més importants del monestir. Quan vam entrar a l’església vam poder gaudir de l’orgue, que tocava un monjo. Ens van explicar que aquest monestir seguia l’orde del Cister (ora et labora). Els espais que vam visitar van ser:  el claustre, que estava envoltat per les estances més importants del monestir com: la sala capitular, el refectori (el menjador), la cuina, la biblioteca, el locutori i l’església.  Aquesta es comunicava amb una gran sala que era el dormitori dels monjos.

Després, vam anar al camp d’aprenentatge on van posar a prova tots els nostres coneixements sobre el que ens havien explicat. Primer de tot, havíem de muntar el monestir amb una maqueta. Tot seguit, ens van donar diferents disfresses per representar les diferents classes socials de l’edat mitjana, amb els privilegiats i els no privilegiats. També ens van donar un dossier amb informació, dibuixos i activitats sobre Poblet i les explicacions dels guies per entendre millor aquest període històric del nostre país.

Aquesta excursió ha estat molt interessant i vam poder aprendre d’una manera més divertida el contingut de classe!

Maria Freixas i Ona Munté

Visita l’àlbum.

On February 1st, the students of 2nd of ESO travelled to the past, in this case by bus, but it doesn’t matter.

We went to the monastery of Poblet, a silent place with an interesting history behind it. We  walked through the corridors of the monastery seeing many isolated places where the monks lived and coexisted. We visited the church, the cloister, the refectory, the chapter house or meeting room, the scriptorium and library, the dormitory…

The cold didn’t stop us, we’re such strong people!

Pau Romera, 2nd B